Jompio Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ble veldig usikker her, hva er best; PSU viften inn i kabinettet slik at luften fra PSUen går inni kabinettet eller viften nedover, slik at luften går rett ut av kabinettet? Har sett mange som har den "opp ned" da viften peker inn mot kabinettet, og dette virker jo litt rart? Kabinettet er av typen Cooler Master Cosmos S Strømforsyning er av typen Corsair HX1000W Takker så mye! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Altså, hvis du har hull i toppen av kabinettet, så vil du være best tjent med å ha viften mot toppen. Nå vet ikke jeg om vifta på PSU'en din blåser ned på ribbene i PSU'en din, eller trekker luft fra, men uansett vil det være best å plassere PSUen slik at vifta har tilgang på 'frisk' luft, eller blåse den varme lufta ut (dersom vifta suger luft fra PSU, og ikke blåser mot) Dersom du ikke har hull i toppen vil det bli akkurat det samme hvilken vei du setter den. Jeg ville dog satt den med vifta pekende opp, slik at man ikke trekker varm luft fra CPU-området. Ble litt rotete, men håper du forstod Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Takk! Tror jeg skjønte det. Er 3 vifteplasser i taket, så der er det tre hull. Vet ikke om PSUen suger til seg luft eller skyver den varme luften ut fra PSUen. Men la oss si at luften går utav PSUen så vil jo denne luften gå rett på skjermkortet? Og denne luften er jo sikkert nokså varm, og det vil vel øke temps på GPU? Kabinettet er hevet ca. 15 cm fra bakken slik jeg har satt det opp nå og vil da få mye kald luft inn om viften er plassert nederst, mot bunn av kabinettet. (PSUen er i bunn) Da får jeg vel snu PSUen slik at viften peker opp mot toppen av kabinettet da eller? Endret 22. mai 2009 av Jompio Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ah, det forandrer saken litt. At PSU er i bunn. Hvis det er noen formfor hull i bunnen, så vil jeg anbefale at vifta peker ned, uansett. Hvis ikke så skjekker du hvilken vei PSU-vifta blåser. Blåser den PÅ PSU, så setter du den med vifte vendt oppover. Blåser den FRA, så setter du den ned, så fremst det er klaring mellom PSU og bunnen av kabinettet Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 GAMLE og da mener jeg PSUer fra da ATX ble innført blåste luft inn i kabbisen. Dagens ATX standard skal de suge ut istedet for å hjelpe på med varmeproduseringen og gi deg en slags ekstra kabbisvifte. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Den er g0! Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå