Gå til innhold

BK: På den sikre siden

Gjest Slettet-77do0b

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Bare sånn for å være på den sikre siden, så har vi plassert et bilde av et brannslukkingsapparat over en kopp med kaffe, over et sikringsskap. Så i tilfelle koppen detter ned på sikrinsskapet, så kan vi altids dælje løst på flammene og kortsluttningen med bildet/skiltet av brannslukkingsapparatet for å vise vår frustrasjon over at det faktisk ikke var et brannslukkingsapparat tilgjengelig når en trengte ett. =)

post-136301-1243030791_thumb.jpg

exif:

Blender: f/4.5

Lukker: 1/13

Iso: 800

Brennvidde: 50mm (fast)

Hvitbalanse på 2100 for den som også er nysgjerrig på det.

PS: Jeg har ikke arrangert noe som helst på dette bildet. Det var faktisk slik. Tatt inne i "Støperiet" i Tønsberg hvor landsmøte i NSFF har nuh.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Ett døgn uten en kommentar. Så enten er det tilnærmet perfekt slik at ingen trenger å kommentere, eller så er det såpass grusomt at det ikke er verdt pixlene det er digitalt skrevet på?

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Alle fargene er slik de var der, med unntak av noen få opp- og nedjusteringer. Blåfargen var ikke justert, men kanskje jeg kan tone den ned litt dersom flere sier seg enig med deg :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt med bildet; hvis du ser bort i fra at det er såpass sært at det kunne komme fra PMnormal eller meg.

Det er en ting som trekker ned, og det de skarpe skyggene; du har brukt blits her? Selve utsnittet ser ut til å være riktig; kan vanskelig se for meg en annen vri her.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ett døgn uten en kommentar. Så enten er det tilnærmet perfekt slik at ingen trenger å kommentere, eller så er det såpass grusomt at det ikke er verdt pixlene det er digitalt skrevet på?

Dette er faktisk tilnærmet perfekt. Som nevnt over er kanskje skyggene litt harde, men utover det finner jeg ingenting å pirke på.

Herlig bilde!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg brukte ikke blits, så desverre kommer det harde lyset fra taket. Burde kanskje ha brukt en svak blits for å jevne ut skyggene.

Tusen takk for kommentarene. Hvis noen har et digitalt tips for å myke ut skyggene, så setter jeg pris på en PM :)

Lenke til kommentar
Det er ikke noe galt med bildet; hvis du ser bort i fra at det er såpass sært at det kunne komme fra PMnormal eller meg.

Det er en ting som trekker ned, og det de skarpe skyggene; du har brukt blits her? Selve utsnittet ser ut til å være riktig; kan vanskelig se for meg en annen vri her.

Tom

Tenkte jeg og,hvor har det blitt av ham?(PMNormal)

Ellers enig med kritikken din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Olympus E-510 med Zuiko 50mm f/2.0

Forøvrig ikke mitt objektiv, men det hindret meg ikke i å forelske meg i det. Takker nok en gang for trivelige kommentarer =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...