Gå til innhold

Hva er Club Soda?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jasså, noen som skal lage mohito? :cool:

 

Mohito er en av mine favoritter, men når sensommeren kommer er jeg temmelig drittlei.

 

Morter er litt værre å finne, så jeg har bare brukt en teskje til å mose mynten sammen med sukkeret. Det er også viktig å bruke masse knust is, for det skal være veldig lite blandevann. Lager man drinken med 2-3 isbiter og fyller opp med soda blir det helt feil forhold.

Lenke til kommentar
jea, skal prøve meg på en mojito ;)

Hvilken rom bruker du? tenkte jeg skulle gå får bacardi superior eller havana club, men det var så mange forskejllige rommer i havana club serien :p

 

Jeg bruker bare Bacardi Superiormen vanlig Havana Club gjør samme jobben.

 

Det er såpass mye smak i de andre ingrediensene at det er bortkastet å bruke dyr rom.

Jeg har testet med brun rom til 1000,- flasken, men maktet ikke å kjenne noen forskjell.

Lenke til kommentar

Råtips er å være fosriktig med club soda/farris, ihvertfall om du bruker knust is. Fikk en gang en mojito der club sodaen hadde blitt brukt som blandevann brukes i vanlige drinker, det var fælt. Med masse knust is og en varm sommerdag vil det vli akkurat nok vann i til at man ikke trenger å tynne den ut mer (etter min smak).

Lenke til kommentar
Råtips er å være fosriktig med club soda/farris, ihvertfall om du bruker knust is. Fikk en gang en mojito der club sodaen hadde blitt brukt som blandevann brukes i vanlige drinker, det var fælt. Med masse knust is og en varm sommerdag vil det vli akkurat nok vann i til at man ikke trenger å tynne den ut mer (etter min smak).

Kunne ikke vært mer enig. Mektig irriterende når skjer på utesteder.

Lenke til kommentar
Råtips er å være fosriktig med club soda/farris, ihvertfall om du bruker knust is. Fikk en gang en mojito der club sodaen hadde blitt brukt som blandevann brukes i vanlige drinker, det var fælt. Med masse knust is og en varm sommerdag vil det vli akkurat nok vann i til at man ikke trenger å tynne den ut mer (etter min smak).

Kunne ikke vært mer enig. Mektig irriterende når skjer på utesteder.

 

Club Soda er jo vanlig å blande i drinker. Hva menes med "vanlige drinker"? Mohito skal ha club soda i, sånn er det bare.

 

Høres ut som dere er rusbrus fanatikere.

Lenke til kommentar
Club Soda er jo vanlig å blande i drinker. Hva menes med "vanlige drinker"? Mohito skal ha club soda i, sånn er det bare.

 

Høres ut som dere er rusbrus fanatikere.

Club soda er jo bare for å tynne ut drinker. Med "vanlige drinker" tenker jeg på hvor mye tonic man har i GT, cola i Cuba libre, den typen drinker der blandevannet er der for å tilføre smak. CS i mojito er jo bare for å tynne ut resten av ingrediensene. En god mojito for min del kan ikke være tynnet ut til å bli longdrink-aktige.

Lenke til kommentar

Club soda er, eller skal egentlig være, som kommer fram i denne tråden, bare vann med kullsyre. Farris blå. Ikke så mye bittersmak at det gjør noe. Scweppes er forresten litt salt/emment, ikke spesielt drikkbart som tørsteslukker. Foretrekker Farris hvis jeg skal lage til med selv eller 1.5 L x-tra/First Price /generisk billigvann hvis jeg står bak en bar og skal lage drinker til flere.

Lenke til kommentar

Club soda har absolutt ingenting å gjøre med Tonic. Det eneste Club Soda evt. kan inneholde er salter og mineraler (slik som Farris gjør).Enkelte mineralvann inneholder faktisk såpass mye salter at de ikke anbefales å drikke for barn. Mineralvann som Farris bør derfor ikke brukes som blandevann i drinker med mindre man er interessert i ha tilsatt salter og mineraler i drinken. Da er Club Soda;rent vann tilsatt "kullsyre", et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...