matsern10 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Sikkert et veldig dumt spørsmål for erfarne, men som emnetittel viser lurer jeg på om dette er det samme som farris eller noe annet mineralvann?? 1 Lenke til kommentar
binko Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Club Soda er vel så vidt jeg vet vann tilsatt kullsyre, altså brus uten noen smak. Lenke til kommentar
matsern10 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 takktakk å helt off topic: hvor får man kjøpt myntblader? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Club Soda er vel så vidt jeg vet vann tilsatt kullsyre, altså brus uten noen smak. Din nærmeste kolonial. Om de ikke har det der pleier i alle fall Meny og ha det. Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jasså, noen som skal lage mohito? Mohito er en av mine favoritter, men når sensommeren kommer er jeg temmelig drittlei. Morter er litt værre å finne, så jeg har bare brukt en teskje til å mose mynten sammen med sukkeret. Det er også viktig å bruke masse knust is, for det skal være veldig lite blandevann. Lager man drinken med 2-3 isbiter og fyller opp med soda blir det helt feil forhold. Lenke til kommentar
matsern10 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 jea, skal prøve meg på en mojito Hvilken rom bruker du? tenkte jeg skulle gå får bacardi superior eller havana club, men det var så mange forskejllige rommer i havana club serien Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 jea, skal prøve meg på en mojito Hvilken rom bruker du? tenkte jeg skulle gå får bacardi superior eller havana club, men det var så mange forskejllige rommer i havana club serien Jeg bruker bare Bacardi Superiormen vanlig Havana Club gjør samme jobben. Det er såpass mye smak i de andre ingrediensene at det er bortkastet å bruke dyr rom. Jeg har testet med brun rom til 1000,- flasken, men maktet ikke å kjenne noen forskjell. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 takktakk å helt off topic: hvor får man kjøpt myntblader? Billigste er å stikke innom innvandrersjapper. De pleier å ha bunter med persille, koriander og mynte liggende til 10-15kr. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Råtips er å være fosriktig med club soda/farris, ihvertfall om du bruker knust is. Fikk en gang en mojito der club sodaen hadde blitt brukt som blandevann brukes i vanlige drinker, det var fælt. Med masse knust is og en varm sommerdag vil det vli akkurat nok vann i til at man ikke trenger å tynne den ut mer (etter min smak). Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Mange som bruker Sprite istedet. Da trenger du ikke ha sukker i. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Råtips er å være fosriktig med club soda/farris, ihvertfall om du bruker knust is. Fikk en gang en mojito der club sodaen hadde blitt brukt som blandevann brukes i vanlige drinker, det var fælt. Med masse knust is og en varm sommerdag vil det vli akkurat nok vann i til at man ikke trenger å tynne den ut mer (etter min smak). Kunne ikke vært mer enig. Mektig irriterende når skjer på utesteder. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Råtips er å være fosriktig med club soda/farris, ihvertfall om du bruker knust is. Fikk en gang en mojito der club sodaen hadde blitt brukt som blandevann brukes i vanlige drinker, det var fælt. Med masse knust is og en varm sommerdag vil det vli akkurat nok vann i til at man ikke trenger å tynne den ut mer (etter min smak). Kunne ikke vært mer enig. Mektig irriterende når skjer på utesteder. Club Soda er jo vanlig å blande i drinker. Hva menes med "vanlige drinker"? Mohito skal ha club soda i, sånn er det bare. Høres ut som dere er rusbrus fanatikere. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Club Soda er jo vanlig å blande i drinker. Hva menes med "vanlige drinker"? Mohito skal ha club soda i, sånn er det bare. Høres ut som dere er rusbrus fanatikere. Club soda er jo bare for å tynne ut drinker. Med "vanlige drinker" tenker jeg på hvor mye tonic man har i GT, cola i Cuba libre, den typen drinker der blandevannet er der for å tilføre smak. CS i mojito er jo bare for å tynne ut resten av ingrediensene. En god mojito for min del kan ikke være tynnet ut til å bli longdrink-aktige. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Club Soda har jo smak. Den er bitter, passer godt til drinker man vil ha litt kullsyre i, lette smaken på men samtidig beholde den bitter. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Club soda er, eller skal egentlig være, som kommer fram i denne tråden, bare vann med kullsyre. Farris blå. Ikke så mye bittersmak at det gjør noe. Scweppes er forresten litt salt/emment, ikke spesielt drikkbart som tørsteslukker. Foretrekker Farris hvis jeg skal lage til med selv eller 1.5 L x-tra/First Price /generisk billigvann hvis jeg står bak en bar og skal lage drinker til flere. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Og hvor har du hørt at Club Soda "bare skal være vann med kullsyre" ? Hvis du ser på ingredientsene er jo det langt i fra tilfellet. Jeg personlig har aldri vært av den oppfattningen, det er stor forskjell på Farris og Club Soda, der sistnevte er en Soda som beveger seg bort i rettningen av Tonic. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg har drevet en bar. Google it. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Club soda har absolutt ingenting å gjøre med Tonic. Det eneste Club Soda evt. kan inneholde er salter og mineraler (slik som Farris gjør).Enkelte mineralvann inneholder faktisk såpass mye salter at de ikke anbefales å drikke for barn. Mineralvann som Farris bør derfor ikke brukes som blandevann i drinker med mindre man er interessert i ha tilsatt salter og mineraler i drinken. Da er Club Soda;rent vann tilsatt "kullsyre", et bedre alternativ. Lenke til kommentar
matsern10 Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 er det et produkt som heter "club soda", eller har det et annet navn? Og hvor får man kjøpt det?? har aldri sett det i butikker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå