angelheart98no Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Sitter og kikker gjennom priser på N97, og ser at det ofte står generisk i disse annonsene. Så man lurer derfor på hva i ?/&%#!¤_*&!! en generisk mobil er... Noen som orker å skrive en kort og forståelig forklaring på dette? Mange takk Endret 22. mai 2009 av angelheart98no Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Du vet vel hva ordet generisk står for antar jeg. ( generisk = noe som anses etter type lik : almenn , generell ) I sammenheng med Nokia N97 kan jeg anta at generic betyr en "untouched" all band utgave av modellen N97. Dvs f.eks at den ikke er bundet til operatør eller har noen form for branding i sw og har alle frekvensbånd. Endret 23. mai 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
angelheart98no Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Mange takk for forklaring Man ble en smule bekymret da eneste svar på søk om generisk mobil var en artikkel om piratversjoner av mobiler Og det har man så absolutt ikke lyst til å ende opp med... Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Generisk betyr (såvidt jeg vet) bare at den ikke har tele2, telenor, netcom, osv. innhold. Somregel så er det telefoner du kjøper uten abonnement som er generiske. Vet ikke om dette kan stemme overens med de du har sett på Lenke til kommentar
Hitman_ss Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Generisk betyr at telefonen ikke er operatørkonfigurert, altså ikke operatørlåst. Det har ingenting med branding å gjøre. /Hit Lenke til kommentar
angelheart98no Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Takker for alle svar, nå har man fått det inn med teskje, he he he Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Generisk betyr at telefonen ikke er operatørkonfigurert, altså ikke operatørlåst. Det har ingenting med branding å gjøre. /Hit Finnes endel generiske telefoner som er operatørlåst, Tele2 for eksempel har endel av de, men det er sjeldent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå