Aakkenbom Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei! Jeg kjøpte meg mitt første digital speilreflekskamera no på tirsdag,kjøte et Nikon D60 for 4500 kroner hos en expert butikk. Er kjempe fornøyd med kamera,har helt siden jeg kjøpte det holdt det i hånden! Det som skjedde no nettop var at jeg klarte og miste det ned i bakken da jeg skulle hilse på en venn av meg. Trodde først at jeg var heldig,men fant fort ut at blitzen var ødlagt,den går opp men den går ikke av lengre... Da jeg kjøpte kamera hadde jeg bare nok til kamera og ikke` forsikring,det jeg lurer å no,om noen kan hjelpe meg med,er : HVA KAN JEG GJØRE!? Syns det er veldig kjipt og allerede klare og "ødlegge" kamera mitt!! Er litt vel langt nede no kan du si... Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Huff, blir helt deprimert bare av å lese dette. Du har vel i grunn tre muligheter: 1. Konkludere med at du ikke trenger blits, så lenge alt annet er i orden (billigst) 2. Prøve å se om en ekstern blits funker, også forutsatt at resten funker (nest billigst) 3. Få kameraet reparert (tør vedde på at dette alt. er dyrest) Inn fra siden muligheten er jo å se etter et erstatningshus, D40 er jo fryktelig rimelige brukt, nesten så det er verdt det. Husk stroppen over nakken neste gang! Lenke til kommentar
Aakkenbom Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Huff, blir helt deprimert bare av å lese dette. Du har vel i grunn tre muligheter: 1. Konkludere med at du ikke trenger blits, så lenge alt annet er i orden (billigst) 2. Prøve å se om en ekstern blits funker, også forutsatt at resten funker (nest billigst) 3. Få kameraet reparert (tør vedde på at dette alt. er dyrest) Inn fra siden muligheten er jo å se etter et erstatningshus, D40 er jo fryktelig rimelige brukt, nesten så det er verdt det. Husk stroppen over nakken neste gang! Ja er ganske langt nede no,slitsomt føler jeg drar ned kjæresten min også...... Tror det bare er blitzen som er ødlagt,ser at den som gjør at blitzen sretter opp,en sånn liten svart "pinne" fortsetter og bevege seg når jeg tar bilder,dette er plagsomt,vet ikke enda om det har noe og si på bildene eller farten , lukker hastigheten blir tregere av det... Har ikke ekstern blitz no så finner ikke ut om den funker,kan kanskje ta kamera med på en butikk og sjekke.... Uff,vet ikke hva jeg skal gjøre,jeg kan ikke gå og si til exert butikken no da,og tegne forsikring alikavell? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Har du ikke innboforsikring da? Eller en reiseforsikring? Hvis du har noen av disse, så kan det hende at de dekker noe av reparasjonen. Noen ganger er man uheldig; sånn er det bare. Jeg mistet en Tamron 17-50mm på sjøen for et par år siden. Det var også ergelig. Tom Lenke til kommentar
Aakkenbom Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Nei har ikke noe forsikring i det hele tatt Merker no også at kamera er treigere og at det kommer blink der det er mest lys på bildet,blinker der det er lysest å bildet jeg har tatt!! F***!!! Ergelig mildt sagt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Nei har ikke noe forsikring i det hele tatt Merker no også at kamera er treigere og at det kommer blink der det er mest lys på bildet,blinker der det er lysest å bildet jeg har tatt!! F***!!! Ergelig mildt sagt! Da er det desverre å levere det inn til service, og få en prisvurdering. Å bestille en forsikrig i ettertid blir fort ugreit, i tillegg til at det er forsikringssvindel. Tom Lenke til kommentar
Torbjs Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Er ikke det bare for å vise at det er utbrente områder på bildet da? Gjør det samme på kameraet mitt hvis jeg velger "highlights" når jeg ser gjennom bildene som er på kameraet. Tror ikke det er noe galt. Kan ikke fatte at det ikke skal tåle en tur i bakken, er du sikker på at det ikke bare er noe som er bøyd på blitzen eller noe slikt? Lenke til kommentar
Aakkenbom Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Ja fant ut at det bare var utbrente områder pga highlight`s... Skal sjekke kamera imorgen,orker ikke mere akkurat no,skal gi en tilbake meld å hvordan det går imorgen! Takk igjen for hjelp! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Husk stroppen over nakken neste gang! Den der var bra du tok med....tenker på den stroppen jeg også ja, hver gang jeg bare holder kamera i hånden, og prøver virkelig å huske på den...den er viktig. RandiA Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har mistet mitt d60 i bakken flere ganger. Det har til og med blitt påkjørt av radiostyrt bil i over 50 km/t. Alt fungerer fremdeles. Selvfølgelig kan det være blitsen er et svakt punkt, men jeg tviler på at du har ødelagt noe annet enn den. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Merker no også at kamera er treigere og at det kommer blink der det er mest lys på bildet,blinker der det er lysest å bildet jeg har tatt!!Dette er sannsynligvis bare en innstilling du har kommet borti, antakelig pil opp eller ned noen ganger når du ser på bildet. Har mest sannsynlig ingenting med fallet å gjøre. Det er bare en markering av utbrente flater i bildet, og dersom du har helt gjengrodde flater i skyggene vil de også markeres. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg ville begynt med og sette kameraet tilbake til fabrikkinnstillinger. Prøv kamera i full-auto og ta bilder i et svakt opplyst område. Lenke til kommentar
Aakkenbom Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 ok,men hvordan setter jeg de tilbake til fabrikkinstillinger ? Har funne ut at det bare er blitzen heldigvis Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 ok,men hvordan setter jeg de tilbake til fabrikkinstillinger ? Har funne ut at det bare er blitzen heldigvis Du finner et "Reset" eller "Nullstill" valg i menyen. Lenke til kommentar
Aakkenbom Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Nei har ikke noe forsikring i det hele tatt Merker no også at kamera er treigere og at det kommer blink der det er mest lys på bildet,blinker der det er lysest å bildet jeg har tatt!! F***!!! Ergelig mildt sagt! Da er det desverre å levere det inn til service, og få en prisvurdering. Å bestille en forsikrig i ettertid blir fort ugreit, i tillegg til at det er forsikringssvindel. Tom Ja vet,skal ikke prøve meg på og få forsikring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå