fluefiskern Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Satt bare å lekte meg litt med photomatrix og bildet som dukket opp var dette. Det er satt sammen av 7 bilder og jeg veit ikke helt om jeg liker overdreven bruk av hdr. Selvom speilinga i vannet blei særdeles bra men himmelen blei veldig snodig. hva syns resten av folket? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Huffameg... Dette er bare så ALTFOR overdrevet. Og det er altfor mye i bildet. Skjønner virkelig ikke hva jeg skal fokusere på. Så vidt man ser broen her... Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Ja overdrevet er det uten tvil men eneste måten å lære hvordan ett program fungerer er jo å teste Altfor mye i bilde? tenkte du da på for mye skog? Det får jeg dessverre ikke gjort noe med. Kunnet beskåret det en del, men da hadde det vært enda vanskelig å sette øynene på noe vil jeg tro, var bare ett bilde jeg tok seint i går kveld når jeg gikk forbi Skal nok ned å teste litt andre vinkler en kveld. Ser for meg at det kan bli triveligere om man får mer vann og solnedgang eller noe med. Godt man tar bilder digitalt Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Delvis enig med IceFox ,og med deg:Litt for mye,men speilingen ble bra. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg ser bare et grønn/grått rot.. Alt for mye "HDR". Du har mistet detaljer, ikke fått flere. Det var ikke pent. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg er vel til dels enig, blir litt svimmel av å se på dette selv Men det som er festlig er at folk som ikke fotograferer selv syns blide blei ganske bra, mens fleste som selv fotograferer noe mer enn vanlig feriebilder syns det var slitsomt og slikt. Noen som har årsak til dette? Testet litt forskjellig med hdr og tone mapping og egentlig blei ingen av de spesielt fine uansett om det var dette motivet eller noen av de andre jeg tok. Er hdr i 99 % av tilfellene bare slitsomt? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Folk som ikke har sett slike bilder før tenker at dette må du jo ha arbeidet mye med, og at det ser "stilig" ut. Husk også at venner ikke er det beste kilden for kritikk. Man har liksom ikke lyst å si at noe er ræva, hvis fotografen er skikkelig fornøyd. HDR kommer av at man legger bilder med ulike eksponeringer "på hverandre" og får dermed detaljer både i de mørke områdene og de lyse. Noen ganger fungerer det veldig bra, fordi effekten ikke er tydelig. Bildet har bare blitt bedre. Men de fleste som er nye overdriver noe voldsomt, og man ender opp med noe forderdelig. Så ja, la HDR ligge dødt. Bruk et polariseringsfilter i stedet og tenk mer på komposisasjon. HDR er ingen magisk vei til gode bilder. Heller tvert om. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Tror nok de jeg har spurt hadde turt å si akkurat det de mente til meg, så den biten er jeg ikke redd for, og sikkelig fornøyd har jeg påpekt til de at jeg ikke er. Dette bilde overdrev jeg faktisk særdeles lite første forsøk, prøvde meg frem men resultatet blei overhode ikke spesielt fint uansett. De andre motivene jeg prøvde meg på blei heller ikke spesielt fine. Nå skal det sies at jeg prøvde etter å ha lest en gjennomgang i ett fotoblad jeg fikk i posten, og det blei ikke spesielt fint det heller. Så da er vel konklusjonen at det bare er enkelte motiv som gjør seg fine, noe slikt som 1 % Tror det er 1 % av alle hdr bildene jeg har sett som har blitt riktig så fine Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, drit i hele hdr-greia. Det kryr jo av motiver rundt den brua! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå