Ciryaher Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Tennstempel får man på ebay. (Eller "fikk" i alle fall.) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Ingen som har AG hjemme lenger? (faren min var reserveoffiser under den kalde krigen, så han hadde AG og 200 skarpe skudd hjemme - grunnen til at jeg har nedsatt hørsel på venstre øre... ) UV-filter vs. 7.62mm kunne vært en verdig avslutning... Der tror jeg ikke solblender hjelper en gang... Rimelig sikker på at tilogmed luftpistolen min hadde gjort nytten mot UV filter, gitt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Rimelig sikker på at tilogmed luftpistolen min hadde gjort nytten mot UV filter, gitt.Spørs jo på hvilken avstand det. Ikke sikkert det hadde vært tilstrekkelig på 80-100m hold :-) Dét hadde en AG... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Skyte på UV-filter er en ting. Skyte på tjukkere glass er en annen Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Mulig jeg kan bistå med et røverkjøp! Jeg slo til på et vario ND filter av tvilsom kvalitet. Jeg har ikke fått det enda, men er det som fryktet, så offres det for slike godsinnede prøveoppskytinger. Det kostet $100, så det bør være mulig å se gjennom det Sånn kan det sjanses når Singh-Ray syntes i dyreste laget. Vinn eller forsvinn! Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Uv filter er en vits. Motlysskjerm er 2010 Jeg håper virkelig at de færreste her trengte å se denne videoen for å skjønne det. Endret 26. mai 2009 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Der har du neste testen deres: Hvor mange kinaputter må til for å sprenge et kitobjektiv? Mythbuster style - 1/2 kg dynamitt. Minst. Tom Da må dere finne en pensjonert inspektør i kripos som er ekspert på eksplosiver. Kunne tenkt meg å sett det kamerautstyret som står imot 7.62 ja Tja, om en 7.62 treffer frontelementet på et 300/2.8 tror jeg faktisk den blir stoppet. Mythbusters gjorde en test der et snikskyttersikte sto i mot en kule, og en 300/2.8 inneholder svært mye glass.. Kunne vært et interessant eksperiment for Mythbusters.. hvor dyrt fotoutstyr må du ha for å være trygg mot kuler? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Mythbusters gjorde en test der et snikskyttersikte sto i mot en kule, og en 300/2.8 inneholder svært mye glass.. Nåja, det var ikke bare pga. glasset at kikkertsiktet stoppet kulene. Kulen endret bane slik at den traff veggene i siktet. Og de klarte det til slutt; med tidsriktig kule og sikte (runde to i et senere avsnitt). Mitt tips er 7.62 - kit-objektiv: 1- 0. Når det gjelder 7.62 - 300mm f/2.8; da satser jeg på en helgardering.Dvs. Objektivet vil være ubrukelig; men jeg tviler på at kulen går tvers igjennom. Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 lurer på om et kamera kan stå i mot et angrep og redde en fotograf hvis han blir beskutt... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Og de klarte det til slutt; med tidsriktig kule og sikte (runde to i et senere avsnitt).De klarte det ikke med vanlig helmantlet, men panserbrytende (som ikke er vanlig ammo for en skarpskytter) gikk gjennom. Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 lurer på om et kamera kan stå i mot et angrep og redde en fotograf hvis han blir beskutt... Vil tro fotografen får insunkne øyenbryn og får problemer med å telle til 3. Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Stor takk til Tomsi42 og Anew for vel utført test. Om ikke konklusjonen kan sies å være entydig så sørget dere i det minste for et verdig punktum for et heller miserabelt objektiv. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Kunne tenkt meg å sett det kamerautstyret som står imot 7.62 ja Tja, om en 7.62 treffer frontelementet på et 300/2.8 tror jeg faktisk den blir stoppet. Nekter jeg å tro.. Den går rett igjennom frontelementet. Om den går igjennom alt glass i den har jeg derimot vanskelig for å tro. Dette er jo noe som hadde vært moro å teste @ arela Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Hovedgrunnen til at jeg bruker UV filter på mine objektiver er hvis jeg skulle være så uheldig å ha et sandkorn i pussefillen og ripe opp glasset. Hvis det blir en runde to, kunne dere ha testet om objektivet kan stå imot det, eller om det er lurt med filter i en slik situasjon? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Pussefille med sand er notert som testmål. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Pussefille med sand er notert som testmål. Men ikke overdriv mengden sandkorn på pussekluten... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 I dag kom det hentelapp på to nye objektiver donert til vitenskapen! (<--- Advarsel! En av verdens 5 tøffeste låter bak lenken. Kan medføre permanent psykisk skade.) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Det gikk jammen fort. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Pussefille med sand er notert som testmål. Men ikke overdriv mengden sandkorn på pussekluten... Hvem er det som har sand på pussekluten sin a? Jeg har den i en sånn liten tube (japan photo 20kr sak) og rister den før jeg bruker den. Men for all del, jobber man i ørkenen så kan det jo sikkert hende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå