Mythos Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har da gullfarget kort fra Santander og 55.000 i kreditt uten at jeg føler noe spesiellt når jeg bruker det. Jeg skjønner ikke hva som skal være så stas med gullkort siden alle kan få det. Har ikke blitt gjeldsslave heller. Holder meg unna luksusfellen og betaler alltid inn hele beløpet ved forfall. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Altså, det finnes mange kort som kun er "Gull" i den forstand at de har fargen. Har selv et slikt kort fra Santander. Syns det egentlig er mest pinlig, fra damen i klesbutikken en gang når jeg betalte: "Oj, har du sånn gullkort?" "Nei, det er bare sånn kort alle får, ikke noe spesielt" "Men det er jo gull da, må jo se bra ut på byen" "Nei egentlig ikke, de gir bare ut gullfarga kort" "Litt stilig er det da?" "..." Men ja, du kan få "gullkort" fra Santander eller Remembercard så vidt jeg vet. Endret 23. mai 2009 av eisa01 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Finnes det ikke vanlige brukskort i gull? :O Helt siden man "oppfant" denne typen kort er det jo nettopp denne gullfargen som har skilt kredittkortene fra de andre. I hvert fall hos de store som f. eks. Visa. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg er student og har ingen inntekt.Søkte bare på nettet, fikk 20.000 i kreditt. Eneste de gjorde var å skjekke betalingsanmerkninger. Lurer litt hva de baserer tallene sine på, selv fikk jeg bare 10K i kreditt, til tross for at jeg studerer ved siden av studiene og har jobbet de siste 6 årene. (ingen anmerkninger, de valgte å oppgradere fra 5 til 10K siden jeg jobbet) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 I henhold til retningslinjene §1 påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. I henhold til retningslinjene ble '2' innlegg slettet fra tråden. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
investor Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Tror det er Kristin Halvorsen som har satt trenden... ved å låne ut "gullkortet" til bankene hehe I denne sammenheng blir gullkortet synonymt med mye penger... Lenke til kommentar
Morro Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Fra en bank har jeg fått et "visa gold". Det er det eneste som står på forsiden, og det er gullfarget. Et latterlig kort, og rike folk skyr glorete kort. gull-visa er ikke for rike, heller ikke noe å trakte etter. Bruk det kortet du får fra den banken som er billigst for deg. Sett deg inn i hva kreditt koster. (betal kontant) (Fra et annet kundeforhold har jeg passert "gull" og nå fått er meget diskret kort som faktisk gir noen fordeler...) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ja er vel platina det skal være i dag, ikke gull Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Nei, det skal være svart... Lenke til kommentar
spacemonster Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Mhm, Skandiabanken sitt kredittkort er jo svart! Svært mange rikinger som går rundt med de! Lenke til kommentar
svante Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg har et svart kredittkort fra Skandiabanken og et master card gold fra SpareBank1, skulle jo tro at jeg var superrik og vellykket da. Forøvrig er jeg student og fikk begge kredittkortene uten å ha noe særlig inntekt og vise til. Farge og utseendet på kredittkort i norge er rett og slett ingen big deal. Edit: Leif Endret 4. juni 2009 av svante Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Gullfarget kort er utbrukt. Skal man briefe at man er rik så er Platinumkort veien å gå. Eneste banken jeg har sett som tilbyr det er SAGA programmet til DNBNOR. Aller høyeste statusfarge på kortet pr i dag i verden er riktignok svart da... Men det fins mange rikinger som ikke briefer sikkert. Som han som eier NorgesGruppen. Man ville ikke greid å se at han er styrtrik utifra hva han kler seg i og kjører i. Men men, små hunder bjeffer mest. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) postbanken tilbyr eget motiv på kortet. Alle har vel denne ekstra tjenesten nå til dags. http://www.dinside.no/6780/mastercard-amex...-tilfredsstille Endret 5. juni 2009 av Ueland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå