Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN chatte-sw

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter chatte SW som funker over LAN, altså gjerne med TCP/IP, men uten en internett-basert server eller noe sånt.

net send funker i og for seg, men er litt mangelfullt.

Stemmekommunikasjon er absolutt ingen negativ ting, heller :)

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørende irc-server og DC-HUB på de fleste av mine maskiner, sånn i tilfelle jeg fikk lyst til å chatte på LAN.

De fleste maskinene kjører riktignok linux, men det finnes endel til windows også. Innmari greit å ha... *finne frem noen linker i morgen*

Lenke til kommentar
net send funker i og for seg, men er litt mangelfullt.

med XP kan du gjøre slik for enkle beskjeder:  

net send <DATAMASKIN DU VIL SENDE TIL> <BESKJEDEN DU VIL SENDE>  

Eks:  

net send kalle hei på deg:)

Liten vits i å bruke noe som er elendig.... for ikke å snakke om at veldig mange har skrudd av muligheten til net send p.g.a. massivt misbrukk fra overivrige fjortisser

Lenke til kommentar

LANChat er jo et program som funker veldig fint. Det har riktignok ingen mulighet for stemmekommunikasjon.

Eller så har du innbygde muligheter i windows som winpopup(win9x), net send(2000/XP) og dxdiag.

Lenke til kommentar

Den beste ideen her er vel egentlig java-saken til MrLee, men skal jeg først bruke noe sånt vil jeg lage den selv ;)

Tingen er selvsagt at vi ikke har hverken server eller internet for øyeblikket, og den eneste måten å finne ut om den andre er hjemme, er å bruke ping.

Vel vel, vi får vel bare fortsette med net send intill videre, bestiller adsl i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...