Shruggie Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg er ute etter chatte SW som funker over LAN, altså gjerne med TCP/IP, men uten en internett-basert server eller noe sånt. net send funker i og for seg, men er litt mangelfullt. Stemmekommunikasjon er absolutt ingen negativ ting, heller Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
stout Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 dxdiag.exe har innebygget chattefunksjon for diagnostisering (er det riktig?) av nettverk. Tror ikke det er noen stemmefunksjoner der men.. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg har kjørende irc-server og DC-HUB på de fleste av mine maskiner, sånn i tilfelle jeg fikk lyst til å chatte på LAN. De fleste maskinene kjører riktignok linux, men det finnes endel til windows også. Innmari greit å ha... *finne frem noen linker i morgen* Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 med XP kan du gjøre slik for enkle beskjeder: net send <DATAMASKIN DU VIL SENDE TIL> <BESKJEDEN DU VIL SENDE> Eks: net send kalle hei på deg:) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 net send funker i og for seg, men er litt mangelfullt. med XP kan du gjøre slik for enkle beskjeder: net send <DATAMASKIN DU VIL SENDE TIL> <BESKJEDEN DU VIL SENDE> Eks: net send kalle hei på deg:) Liten vits i å bruke noe som er elendig.... for ikke å snakke om at veldig mange har skrudd av muligheten til net send p.g.a. massivt misbrukk fra overivrige fjortisser Lenke til kommentar
vamp Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 LANChat er jo et program som funker veldig fint. Det har riktignok ingen mulighet for stemmekommunikasjon. Eller så har du innbygde muligheter i windows som winpopup(win9x), net send(2000/XP) og dxdiag. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 http://www.unrealircd.com/downloads.php Veldig grei IRC-server med *masse* funksjoner... Windows og *NIX-versjon Lenke til kommentar
shlong2long Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 for å snakke sammen kan du f.eks bruke ventrilo... men vet ikke om det funker på LAN.... :wink: Lenke til kommentar
ezzpen Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hvorfor da ikke bruke NetMeeting? Meget enkelt i bruk, og støtter både tekst, tale, video samt deling av programmer, + Hvis du har WindowsXP, så gå på Start -> Kjør -> "conf". Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hvorfor da ikke bruke NetMeeting? Hvis alle kjører windows er det et greit system, men jeg har sliti litt med at det ikke alltid funker.... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 jeg har programmert en enkel chat server + client til java du kan få Lenke til kommentar
mellhammer Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Bruk Miranda, instant messenger som støtter bla: ICQ, MSN, Yahoo, Jabber, Gadu-Gadu, Tlen, netsend, osv Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Den beste ideen her er vel egentlig java-saken til MrLee, men skal jeg først bruke noe sånt vil jeg lage den selv Tingen er selvsagt at vi ikke har hverken server eller internet for øyeblikket, og den eneste måten å finne ut om den andre er hjemme, er å bruke ping. Vel vel, vi får vel bare fortsette med net send intill videre, bestiller adsl i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå