Gå til innhold

Hvordan bytte hud med texture?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønte ikke helt det jeg.

Finnes det noen Tutorials eller no?

Vet ikke hva slags bilde-redigerings program du har, men i flere jeg har er det muligheter for slik artistisk endring, ved bruk av f.eks. filter...da er det bare å klikke på de ulike filter og prøve seg frem...

RandiA

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken metode som er benyttet på det bildet du henviser til.

Den letteste måten (vil jeg tro) er å bruke en "blending mode" i Photoshop, Elements, Paint Shop Pro, Gimp mm.

Du legger teksturen i et eget lag over portretter og endrer blending mode for tekstturen laget slik at portrettet skinner gjennom.

De mest brukte er Overlay eller Mutliply, men prøv alle på for å se hva du liker best.

er en video for GIMP.

Du må mest sansynlig fjerne texturen over steder du ikke vil skal påvirkes slik som øyne, tennerm hår osv. Dette kan du enkelt gjøre med eraser toll med en bløt pensel med lav oppløsning slik at du fjerner teksturen på en kontrollert måte. Har du Photoshop kan du bruke Layer Mask.

Håper dette var forståelig.

C

Endret av El chico
Lenke til kommentar

Du kan kontrollere filter i Photoshop på en enkel måte. Legg filteret på det laget du ønsker (layer copy) Så Layers->Layer mask->hide all. Da får du en lagmaske som du kan manipulere. Med en brush legger du filteret der du vil. Jeg bruker denne metoden av og til når jeg ønsker å skarpe opp bare deler av bildet.

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eller som han\hun som har bildet selv sier:

ok, I will share my secret...

find a texture you like, find a portrait you like..

add the texture as a seperate layer in PS, add an overlay effect, add a layer mask and reduce the part that you don´t want to have in the picture.

It´s a bit complicated if your lack experience..

Curves, levels, colorbalanse, liquify...

I have used it all.

Er jo ikke en smørbrødliste da, men en pekepinn på hva du kan søke etter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...