RasmusKRiis Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Er det noen som vet hvordan man får til dette http://www.flickr.com/photos/iiana/336531238/ ? Endret 22. mai 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Er det noen som vet hvordan man får til dette http://www.flickr.com/photos/iiana/336531238/ ? Det er Artistic Filters for slikt i PS og Elements i hvert fall... RandiA Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Er det noen som vet hvordan man får til dette http://www.flickr.com/photos/iiana/336531238/ ? Det er Artistic Filters for slikt i PS og Elements i hvert fall... RandiA Skjønte ikke helt det jeg. Finnes det noen Tutorials eller no? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Skjønte ikke helt det jeg.Finnes det noen Tutorials eller no? Vet ikke hva slags bilde-redigerings program du har, men i flere jeg har er det muligheter for slik artistisk endring, ved bruk av f.eks. filter...da er det bare å klikke på de ulike filter og prøve seg frem... RandiA Lenke til kommentar
El chico Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Vet ikke hvilken metode som er benyttet på det bildet du henviser til. Den letteste måten (vil jeg tro) er å bruke en "blending mode" i Photoshop, Elements, Paint Shop Pro, Gimp mm. Du legger teksturen i et eget lag over portretter og endrer blending mode for tekstturen laget slik at portrettet skinner gjennom. De mest brukte er Overlay eller Mutliply, men prøv alle på for å se hva du liker best. er en video for GIMP. Du må mest sansynlig fjerne texturen over steder du ikke vil skal påvirkes slik som øyne, tennerm hår osv. Dette kan du enkelt gjøre med eraser toll med en bløt pensel med lav oppløsning slik at du fjerner teksturen på en kontrollert måte. Har du Photoshop kan du bruke Layer Mask. Håper dette var forståelig. C Endret 23. mai 2009 av El chico Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det hørtes jo flott ut...mer perfekt kunstnerisk måte det enn å bruke filter ja, for filteret vil virke på hele bildet. Tenkte ikke så avansert jeg... RandiA Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Du kan kontrollere filter i Photoshop på en enkel måte. Legg filteret på det laget du ønsker (layer copy) Så Layers->Layer mask->hide all. Da får du en lagmaske som du kan manipulere. Med en brush legger du filteret der du vil. Jeg bruker denne metoden av og til når jeg ønsker å skarpe opp bare deler av bildet. Endret 23. mai 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Leopoldleo Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 søk på google eller youtube etter displacement maps Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Eller som han\hun som har bildet selv sier: ok, I will share my secret... find a texture you like, find a portrait you like.. add the texture as a seperate layer in PS, add an overlay effect, add a layer mask and reduce the part that you don´t want to have in the picture. It´s a bit complicated if your lack experience.. Curves, levels, colorbalanse, liquify... I have used it all. Er jo ikke en smørbrødliste da, men en pekepinn på hva du kan søke etter Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Dette er en god guide, som er mer avansert enn bare bruk av overlay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå