eirberen Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg fikk et virus på system32.exe filen i windows xp og måtte slette den. Det kommer opp en feilmelding hver gang jeg går inn på windows. At den ikke finner system32.exe filen.... Hva gjør denne filen, har det mye si om jeg har slettet denne. Er det noen måte jeg kan gjenopprette denne filen? eventuelt kopiere den fra en annen med windows xp! Mvh Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Kjør reparasjon med WinXP hvis du har XP-OS. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Windows XP har ikke noen fil som heter system32.exe... bare viruset som lager en fil som heter det, og lager virus der... hadde samme problemet selv før en gang. MEGET rart at du får opp feilmelding når du starter windows om at den ikke finner filen. MEGET rart Lenke til kommentar
FamP Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Ikke så rart. I registeret står det ganske sikkert en streng som sier at den filen skal kjøres ved oppstart. Og når filen ikke finnes mer, får du feilmelding. Trykk Start -> Kjør.... og skriv msconfig Der går du på arkfanen Oppstart og fjerner krysset på linjen med den aktuelle filen. Du kan også gå i registeret på HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun og fjerne linjen med fila der. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Ikke så rart. I registeret står det ganske sikkert en streng som sier at den filen skal kjøres ved oppstart. Og når filen ikke finnes mer, får du feilmelding. Klart! *dumme meg* Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Hmm veldig rart. jeg finner ikke filen inne å msconfig :-? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Prøv da å kjør "regedit" fra start->run. Gå under HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun og se om du ser filen der... ellers har jeg ikke peiling Lenke til kommentar
norway Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hadde selv filen system32 eller hva navn den hadde.Jeg viste ingen nåde , satt filen i karantene på sekundet , og har ikke hatt problemer av den grunn. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Huff jeg fant den ikke der heller Håper noen har peiling på hva jeg skal gjøre. Litt irriterende med den feilmeldingen hver gang Lenke til kommentar
TRS Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 scan maskinen med Spybot og se om den finner noe, om det evt hjelper. Den skal jo finne ubluklige ting, samt spyware (en del register nøkkel ting også) skal den ikke? uansett, er vel verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Bare gå inn i regedit og søk gjennom hele registeret etter system32.exe, slett samtlige referanser til fila og restart windows. Da skulle feilmeldingen være borte Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hva heter det viruset der igjen? Jeg har hatt det på maskinen selv.... husker ikke hvordan jeg fjerna det heller, men det var utrolig lett. det var et ganske vanlig worm virus for en liten tid siden, et par år siden eller no. Lenke til kommentar
Puuma Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 "This is a mass-mailing worm, written in Visual Basic 6. When run, it copies itself to the WINDOWS directory as SYSTEM32.EXE and creates WIN.INI and registry entries to load itself at system startup:" Se her for mer info: http://vil.nai.com/vil/content/v_99131.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå