Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Begynne å kjøre sykkel til ny jobb


Anbefalte innlegg

Hei igjen "endelig" tilbake fra ferie og nå har jeg vært ute å prøvd en Daleim Daystar 125, veldig positivt overaska eneste jeg lurer på om det går an å justere sal litt bakover eller vippe styret litt fremover.

Hadde ikke lange prøveturen men tenkte at med litt mer avstand ville langtur kunne gå greit.

 

Framdekket på denne var slitt - hva koster det å skifte noe slikt? Må det leveres inn, eller er det som et avansert sykkeldekkskift??

 

Dtte var en 2004 modell som var kjørt 12000, er det noe en må tenke på i den forbindelse på disse sykklene?

 

 

FroD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er en firetakter er det som nevnt lite vedlikehold. Bare å følge instruksjonsboka iforhold til service intervaller egentlig.

 

Dekk bør ikke være store kostnaden, hvordan de er å skifte vet jeg ikke dessverre. Blir vel nesten som å skifte på en vanlig sykkel bare at dekket er en del stivere vil jeg tro. Man må nok være litt forsiktig om man bruker skrutrekker metoden så man ikke ødelegger felgen.

 

Man får jo dekket om en bil for 100,- pr dekk omtrent så en mc bør ikke være veldig mye verre

Lenke til kommentar

Blir en Daelim Daystar 125 2004 på meg til helga.

Gleder meg til å få den i hende å ta meg noen turer før jobbkjøringen begynner i august.

 

Skal bli rart å begynne å gnikke på crom og lakk etter kun å ha beskuet og misunnet mc folket til nå.

tror og håper dette blir en positiv "nær mc-opplevelse"

 

Min benevnelse på lett-MC har til nå vært "tung moped" :D , så vi får se om det forandrer seg.

 

Fro D

Lenke til kommentar
Skal bli rart å begynne å gnikke på crom og lakk etter kun å ha beskuet og misunnet mc folket til nå.

tror og håper dette blir en positiv "nær mc-opplevelse"

Morsomt xD

 

Jeg er litt på samme måten, har hatt en slags ærefrykt for mc-folk til nå, og nå tar jeg selv lettsykkellappen om ikke lenge. Fryktelig rart i grunn.

 

Ellers er det en tøff sykkel du skal skaffe deg! Ønsker deg lykke til og maks glede med ditt kjøp :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er jeg igang.

Hentet Daystarén på Torsdag i sist uke og fikk med meg et 1 time langt regnskur på vei hjem i varmedress( i tilfelle det skulle komme litt regn).

Konklusjon: En kjenner den første dråpen treffe huden, ikke de 3 neste litrene! Det ble en bløt opplevelse.

 

Ellers å er det 3 dager med tur retur jobb og det gikk fint. Kjøreklær kommer om ikke så lenge.

Overaskende grei å kjøre. Sitter å holder igjen med magen og ikke med armene, merker jeg av og til, så det kommer vel av en lang kar opå et mellomstort kjøretøy med oppreist kjørestlling.

 

Enten må jeg få meg en liten støtte nederst i korsryggen eller et annet styre eller vippe fremover på en eller annen måte.(Ikke justeringer på styrefestet)

Det er en liten ryggstøtte etterbaksetet men den når jeg bare med ryggen hvis jeg har på en full ryggsekk, og det er ikke alltid.

 

Det dukker opp en del spørsmål angkjørestil og plasseringer i veibanen. Det poster jeg i en anne tråd.

 

FroD

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Javel, da gjør jeg opp status etter 1,5 år på en daleim Daystar.

den har vært 99% pålitelig, kun en ledning som hoppet av og det ble bråstans og tom for bensin en gang( ikke akkurat sykkelen sin feil).

 

Bytte olje 2gng pr sesong, byttet framdekk og justert tenningen litt. Nytt kjede ble det også. Glemte drevene så kjedet spises nok litt fort opp vil jeg tro.

 

Sykelen var litt for liten liten for meg men jeg ble vant med det. Så den er ikke den mest svintne i trafikken, men jeg har en ganske avslappet kjørtestil, så det går fint uanZ.

Kreftene var akkureat passe 110 toppfart og krusing i 70-80. Heilt perfekt.

hadde tenkt meg en aprilia pegaso 650 i sommer men familiebilen tok kvelden i august så den planen gikk fløyten.

 

Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å hoppe på en BMW F650. Vært å prøvekjørt og det blir vel en sesong til og fra jobb på 2 hjul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...