Gå til innhold

Hauppauge 500 virker ikke med Vista 64 og 6gb ram

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen av dere kan forklare meg hvorfor ikke tv kortet fra Hauppauge virker når jeg har i 6gb minne, men med 2g går alt greit. Står på hjemmesiden deres at det ikke er kompatibelt med mer enn 4gb i vista 64bit.

Har holdt på nå i en evighet for å få dette til å fungere, ved å laste ned alt mulig av codecer osv.

Noen ganger går det bra å få signal uten at det hakker både på bilde og lyd, mens andre ganger får jeg ikke bilde i det hele tatt. Dette gjelder både i Windows medie center og i wintv, og det gjelder også når jeg skal se på ting jeg har tatt opp på dekoderen som jeg har kobblet meg inn på kortet med. (dette er dekoder fra viasat Strong 6765)

Dette kortet har virket knirkefritt med vista 32 bit, men etter at jeg bygde ny pc og gikk over til vista 64 er det altså blitt trøbbel.

Min pc: Asus Rampage II extreme

Intel i7-920

Corsair dominator dhx ddr3 1600 MHz 3*2GB

Håper noen kan forklare problemene med minnestørelse, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står på hjemmesiden deres at det ikke er kompatibelt med mer enn 4gb i vista 64bit.

Du sier det jo selv... Produsenten sier at det ikke virker.

Jeg gjetter på at kortet har et minnebuffer som må være tilgjengelig fra Windows, og en firmware som ikke kan adressere mer enn 32-bits adresser. Når man da har 4GB eller mer i maskinen (og 64-bit) havner minnet for bufferet 'bak' den vanlige RAM'en, og kortet skjønner ikke hvilke adresser det skal lese/skrive på.

Med et 32-bits OS kan man ikke bruke mer enn totalt 4GB, og RAM på skjermkort/TV-kort osv. havner da innen disse 4GB.

Lenke til kommentar

Les litt mer om 32 Bit's minneproblemet og drivere eller mer spesifikt, memory hole som finnes der.

Dessverre er enkelte hardware kresen og liker ikke å få sine adresser flyttet, dessverre er ditt kort en av disse.

Og adressene må flyttes for 64 bit, mest sannsynlig gjør hovedkortet ditt det automatisk også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...