Ageurk Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Også tatt fra akambrukerbilde-tråden. Var ute en dag det var utrolig mye, men hardt lys. Orginalbildet i seg selv ble ikke noe å hoppe i taket av, men etter å ha blitt litt fasinert av cross-prossesing effekten som enkelte klarer veldig bra, ble jeg inspirert til å prøve det. Og resultatet syns jeg personlig ikke ble altfor værst. Eneste er at selvom det var blank sol klarte jeg å blende så mye ned at jeg klarte å få bevegelsesuskarphet. Vanligvis tar SR seg av det, men litt vind og litt ustøhet i kroppen var visst nok. So any thoughts? Hvordan fungerer fargene f.eks? Hva bør forbedres til neste gang? Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Nydelige toner! Veldig skarp båt. Jeg liker det jeg ser - Og gleder meg til sommeren ! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Ser ut som om cross-prosseseringe fungerte den. Jeg kunne tenke meg et tettere utsnitt slik at vi ser båten , havet og fyret. Men ikke svaberget foran. Tom Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nydelig bilde. Finnes det en guide til teknikken du bruker? Ble interessert Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Takk for kommentarer dere. Tom: man kan si mye flott om fastoptikk, men fleksibel i brennvidden blir den aldri. Når det sagt, burde jeg jo vært oppå svaberget og tatt bilde derfra, da hadde nok resultatet kunne blitt slik du foreslo. Kanskje litt mer brennvidde kunne gjort seg også. Cuz: Ehh vel det finnes jo mange forskjellige filterebåde til photoshop og gimp. Jeg gjorde det litt enklere, brukte bare kurve-verktøyet. Det forklares i og for seg (til gimp) her. Det er bare det at siden jeg brukte den har bildene derfra på mystisk vis forsvunnet. Men poenget er ihvertfall å bruke forskjellige kurver på rødt, grønt og blått. Lenke til kommentar
arneboe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 er det Solrik ved homborsund fyr? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Dette bildet føler jeg med en gang har sjel! Synes det er perfekt akkurat som det er! Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Takk for nye kommentarer. Arneboe: You got 2 out of 2 points my friend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå