Gå til innhold

Klarer ikke å slå av PC.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en kompis som har følgende konfigurasjon:

Asus A7N8X DELUXE

MSI GeFore 4800SE 128Mb

XP2100+

2x256MB TwinMOS PC3200 m/Winbond

WinXP PRO med integrert SP1

Problemet er at PC i steden får å slåes av starter bare på nytt. Husker å ha lest noen tråder på dette tema, men klarer ikke å finne de igjen.

Noen som kan hjelpe?

Takk.

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Ja, den er HELT stabilt. Den mest stabilte datamaskin jeg noensine har hatt. Jeg klarer ikke over 195MHz. Neste blir northbridge slipping og på med en DIGER kjøler fra Coolermaster som satt på forige CPU.

Har planer om å kjøle ned MOSFET også, men vi får ta en ting om gangen.

Staljin

Lenke til kommentar
Hei,

Ja, den er HELT stabilt. Den mest stabilte datamaskin jeg noensine har hatt. Jeg klarer ikke over 195MHz. Neste blir northbridge slipping og på med en DIGER kjøler fra Coolermaster som satt på forige CPU.

Har planer om å kjøle ned MOSFET også, men vi får ta en ting om gangen.

Staljin

Hvilke spenninger kjører du med? CPU, AGP og RAM?

Lenke til kommentar
d e ikke så rart at du ikke får dein t å kjøre stabilt vesst du har en 2100+, førr dein e laga førr å kjøre på 133 fsb

Mulig du har et lite poeng. Men som vi alle vet har AMD XP null problem med litt høyere frekvenser enn d de er lagd for.

Lenke til kommentar

Hvordan får han skrudd av pc'en nå da? holde knappen inne etter restart eller dra ut strømmen?

Hadde også noen tilfeller hvor maskin kun restartet istede for å skru seg av( holdt inne pwr knappen og når jg slapp skrudde den seg på :o ) løste det med å trekke ut kabelen litt så funka det... lykke til...

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du trykker "Start -> Turn off computer -> Turn off" restarter den bare da også?

Ja, dette problemet har jeg også. Umulig å skru av pc'en. Selv når jeg bruker avknappen, som gir maskinen det samme signalet som "turn off", restarter maskinen.

Noen som vet hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du trykker "Start -> Turn off computer -> Turn off" restarter den bare da også?

Ja, dette problemet har jeg også. Umulig å skru av pc'en. Selv når jeg bruker avknappen, som gir maskinen det samme signalet som "turn off", restarter maskinen.

Noen som vet hva dette skyldes?

Ja, det er dette det går på.

Staljin

Lenke til kommentar
Kan desverre ikke hjelpe deg. :(

Men jeg lurte på en ting angående maskinen din. Er den helt stabil? Jeg har trøbbel med å få min stabil over 185 MHz FSB...

Hei,

Vet du hva hvilken revisjon av HK chipsett har du? Jeg har A3. Du kan lese det av på southbridge, på slutten av kode. Du kan muligens ha A2 som når lavere i FSB enn A3 og C1.

Staljin

Lenke til kommentar

Denne kan kanskje være til hjelp:

http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm

jeg gjorde følgende:

Disabling the “restart on system failure” feature may permit the exact cause to be isolated: Right-click on My Computer, click Properties, click the Advanced tab. Under “Startup & Recovery,” click Settings. Under “System Failure,” uncheck the box in front of “Automatically restart.”

Google ruler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...