Gå til innhold

Nettverk i hele huset men ikke trådløst.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt mye bra om slike produkter.. Har ikke fått testet det selv da, men tenker på å skaffe meg det! Sinnsykt stress å legge kabel! :p Skal vistnokk være ganske stabilt også, værtfall i forhold til trådløst..

Lenke til kommentar

har testet slike strømbasserte netverk et par ganger med varierende suksess, hjemme som er et gammelt hus med gammelt strømnett var det helt ubrukelig med pakketap og dårlige hastigheter.

prøvde samme utstyret i et nyere kontorbygg med nytt strømnett og fungerte 100%.

sett mange tester av disse, men har enda til overs og se en test gjort i "realistiske forhold" av utstyret ment til privatbruk i et hus med gammelt strømnett, istedenfor at de sitter i et kontorbygg med strøkne strømskinner etc

legge kabel kan nok bli sett på som "stress" men er ikke mange timene for strekking av kablene samt strifte de langs listene i et privathus.

kostet meg underkant av tusenlappen for 16port patchepanel, veggkontaktene(2x4port,4x1port,2x2port), 100m installasjonskabel, festene langs listene, rj45kontaktene og verktøyet (krympetang og koneverktøy for panelet/kontaktene).

brukte en kveld på monteringen og nå har jeg kontakter med alle steder jeg trenger nettverk som pcr,printern,trådløse punkter,tvne og panel i kjellern for alt :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
har testet slike strømbasserte netverk et par ganger med varierende suksess, hjemme som er et gammelt hus med gammelt strømnett var det helt ubrukelig med pakketap og dårlige hastigheter.

prøvde samme utstyret i et nyere kontorbygg med nytt strømnett og fungerte 100%.

sett mange tester av disse, men har enda til overs og se en test gjort i "realistiske forhold" av utstyret ment til privatbruk i et hus med gammelt strømnett, istedenfor at de sitter i et kontorbygg med strøkne strømskinner etc

legge kabel kan nok bli sett på som "stress" men er ikke mange timene for strekking av kablene samt strifte de langs listene i et privathus.

kostet meg underkant av tusenlappen for 16port patchepanel, veggkontaktene(2x4port,4x1port,2x2port), 100m installasjonskabel, festene langs listene, rj45kontaktene og verktøyet (krympetang og koneverktøy for panelet/kontaktene).

brukte en kveld på monteringen og nå har jeg kontakter med alle steder jeg trenger nettverk som pcr,printern,trådløse punkter,tvne og panel i kjellern for alt :D

visst du skal ha ledningene der permanent ja. Men nå tenkte jeg på laptopen som vi selfølgelig flytter på, og vil ikke ha trådløst så såg på denne løsningen

Lenke til kommentar

men hva utelukker egentlig trådløst utenom gaming, ingen av de 2 er jo egentlig en bra erstatning for kablet.

strømbaserte gir dårligere hastighet samt i "eldre hus" dårligere ping enn trådløst forutsatt at du ikke kjøper billigste trådløse du finner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...