Gå til innhold

Vurderer kjøp av DS Lite/DSi

Bister

Anbefalte innlegg

Hei.

Har sittet litt å vurdert å kjøpe DSL eller DSi. Så noen som kan trekke fram fordeler, eller ulemper mellom disse to. Setter også pris på om noen kan trekke fram de spillene folk synes er de beste :) Hadde også likt om folk med gode grunner til å kjøpe DSL eller DSi.

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode grunner til å kjøpe DS Lite:

- Den er billigere.

- Den har en GBA-plot.

- Det er en del spill som trenger å ha GBA-spill inne, for at DS-spillene skal virke. DSi har ikke denne funksjonen.

- DSi har hull overalt. DS Lite er mye finere

Gode grunner til å kjøpe DSi:

- Den har to touch screen.

- Den har kamera.

- DSi er 12 % mindre enn DS Lite. Mye av grunnen er at DSi ikke har GBA-plot.

- Internett browser

Selv har jeg DS Lite, og gidder ikke å bruke penger på DSi. Noen gode spill du kan kjøpe er f.eks. Pokémon Diamond/Pearl. Pokémon Platinum er det nyeste, og beste spillet, og den kom i butikkene i går. Anbefales. ;)

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Beste argument for DS hittil er Chrono Trigger.

Ellers er New Super Mario Bros, Pokémon, Zelda: PH og Final Fantasy-remakene også fine spill. Men det forutsetter at du synes håndholdt er helt greit.

Jeg er ikke noen stor fan av å spille håndholdt selv, og derfor har DSen min ligget og støvet ned mer enn jeg hadde håpet på.

Lenke til kommentar

Det han spør om er jo om han skal kjøpe ds lite eller dsi da.. Forøvrig er gta chinatown wars også essensielt. OM du ikke har planer om å spille gbaspill, hadde jeg uten tvil kjøpt en dsi. Bedre menysystem, man kan ta spill ut og inn uten å skru av maskinen, bedre og større skjerm, dsi ware hvor man kan laste ned spill. Der kan man laste ned dsi spill man ikke får til ds lite.. Prisforskjellen er da ikke så stor..

Lenke til kommentar

Skjønner. I såfall vil jeg legge til at DSi har regionsperre på seg, noe DS Lite ikke har. Personlig har jeg DS Lite, og kan ikke si jeg "lengter" etter DSi, men den er jo tildels oppgradert (hvis du ikke importerer noe særlig, eller har planer om å spille GBA-spill).

Endret av UleDule
Lenke til kommentar

Du har rett, skulle dobbeltsjekket kildene mine.

Regionsperre gjelder visst kun for DSi-spesifikk software.

Etter å ha undersøkt litt, virker nok DSi litt mer snasen ja, og tror jammen meg jeg ville gått for den hvis ikke jeg hadde DS fra før av. Spørs litt på pris og behov vel og merke.

Endret av UleDule
Lenke til kommentar

Har en venn som hadde DS Lite og bytta til DSi. Han mener at d-paden på DSi er mye bedre enn på DS Lite. Skjermene er også større og klarere noe som virkelig er digg. DSi sine kamerafunksjoner er også ganske morsomme å leke med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...