Gå til innhold

mister nettet i 1 sekund hele tiden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei.. jeg har et lite problem med at jeg mister nettet i 1 sekund veldig ofte.. noe som er utrolig irriterende.. håper noen kan hjelpe meg..

Hvordan merker du dette? er det slik at feks. Counter strike "fryser" i ett sekund (samme med andre nettbaserte ting, ett sekunds "frys", eller er det slik at feks. Skype-samtaler blir avsluttet, du blir logget av MSN og kastet ut av CS-servere?

Lenke til kommentar

Samme modem som meg det. Skjer ikke så ofte at jeg egentlig bryr meg, men hadde jo vært greit å være foruten.. :wee:

Hører forrresten et tydelig klikk fra modemet når det ramler ut, akkurat som at det slår seg av.

Lenke til kommentar
om det er modemet eller meg som klekker jeg jeg ikke sikker på.. =P er ihvertfall utrolig irriterende når det skjer veldig ofte..

Villa ha kjørt feilmeldingen telenor hardt for å få nytt multimodem, Skalle ikke klikke i det.

Lenke til kommentar

Plenty poster uten særlig framgang her :-)

Slike avbrudd skyldes ofte klienten i PC og ikke selve routeren.

Dette kan f.eks skyldes dårlig driver eller konflikt mellom programvare.

Foreslår du nevner hvilket operativsystem og servicepack du bruker.

Videre hvilken type trådløskort du har.

Prøv også å pinge routeren for å se om det er et mønster i bruddene.

Eks: ping 10.0.0.138 -t

Hvis bruddene skjer når du har mye annen trafikk på nettet, så kan grunnen være at routeren er overbelastet (f.eks bittorrent).

Lenke til kommentar
Plenty poster uten særlig framgang her :-)

Slike avbrudd skyldes ofte klienten i PC og ikke selve routeren.

Dette kan f.eks skyldes dårlig driver eller konflikt mellom programvare.

Ikke i mitt tilfelle hvertfall.. Jeg merker jo at routeren kobler ut.

Lenke til kommentar

speedtouch modemene til telenor har en svakhet i strømforsyningen. sitter billige kondensatorer der som har en tendens til å bli overbelastet og blir "gravide" måte å finne ut om det er feil på dette er å legge modemet i fryser'n en times tid og ta det ut igjen og koble det opp.. hvis det virker bedre etter en runde i frysern kan det hende at det er kondensatorene og du kan levere det og få et nytt.

på bildet her ser du en typisk gåen kondensator til høyre, brunt som tyter ut og den buler oppover. slik som den til venstre skal de se ut.

http://www.flickr.com/photos/dewil/2965132482/

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Sendte mail til Telenor kundeservice og forklarte oppførselen på modemet mitt, fikk dette svaret:

Hei.

Slik du beskriver problemet med at modemet lager en klikkelyd og starter på nytt, tyder det på en kjent feil på modemet.

Thomson SpeedTouch 780 kan reagere slik når det er tilkoblet utstyr som modemet ikke takler. Det kan også skyldes at det er mange datamaskiner som er koblet til, og at modemet dermed går tom for minne. Da vil den også starte på nytt.

Det jobbes med en oppdatering til modemet for å fikse denne feilen. Noen lanseringsdato for denne oppdateringen er ikke bestemt ennå. Når den kommer, vil den automatisk lastes ned og installeres på modemet.

Vi beklager bryderiet dette skaper for deg.

Mvh,

Telenor Kundeservice

Så da får man se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...