Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var nok ikke sangen av wagner nei.....

 

sangen går vel noe som dette

 

so messed up

i want you here

 

in my room

i want you here

 

(...)

 

Now i wanna be yor doll(?)

 

Det så veldig ut som teksten til "I wanna be your doG" med Iggy pop. Rå låt.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som synes dette spillet er helt rompe? La meg begrunne min påstand, vi begynner med det minst irriterende:

<rant>

1. Scriptede hendelser: Første mission, hvis du ikke umiddelbart følger capteinen, så blir du plukket fra hverandre, så isteden for å gjøre det logiske (kaste deg bak nærmeste skjul, må du løpe over en øde gate med panoramautsikt for snikskytterene. Andre mission følger du etter din pointman, ved et punkt vil han stanse opp og forsøke å gjøre deg klar over en granat-felle. Her er det meningen at jeg skal "use" pointman og han skal fortelle meg at det finnes en slik felle i nærheten og hva jeg kan gjøre for å uskadeliggjøre den. Isteden ber du pointman fortsette, hvorpå han gir deg et bekreftende nikk og en kommentar og gjør absolutt ingen ting. Dette skjedde tre, fire ganger før jeg fikk et normalt hendelsesforløp.

2. Ok, jeg er veldig glad i spill som ineholder en realistisk (innenfor visse grenser) fysikkmotor. Blant annet er kickback fra våpen en kul ting flere spill burde ha. Men dette er jo latterlig, gang på gang må jeg bare vente på at mine uskadelige kammerater tar kverken på V.C.'s for jeg har ikke en grønn sjangse i helvete til å skade disse karene. Bug?

3. Jeg kjører spillet på min win-maskin som jeg nå må innse sakker etter i hardware kategorien (amd thunderbird 1,2Gh, 384MB ram og Geforce3 Ti4200 m 128MB ddr-ram), men jeg godtar å spille gode spill med litt lagging, men selv i 800*600 og 16bits textures er jo dette spillet nesten uspillbart (ikke interresert i å høre om 486-maskinen du spiller spillet på uten problemer)..

4. Spillet er veldig detaljert og jeg bet meg spesielt merke i våpenmodeller og helikopteret i begynnelsen av spillet, det skal de ha, flott jobb. Jeg var også ganske imponert over character-modellene, helt til de åpnet kjeften. Seriøst, jeg ble skikkelig skremt første gangen jeg så kapteinen vri på hodet, han så ut som om han var eneste overlevende etter grusomme forsøk på ansiktsløfting, slik texturen ble dratt når han vridde på hodet. Ikke særlig pent..

5. Mens vi snakker om bugs.. I første oppdraget blir man som sagt overrasket av en snikskyter som er ute etter å ødelegge dagen din. En vill jakt opp i den tykke jungelen og hittils (selv om jeg går feil første gangen og ender tilbake i landsbyen) er alt bare bra. Så bryter helvete løs nok en gang og jeg oppdager at fiendene er blitt redusert til små.. ehh jeg vet da pokker, det ser ut som om alt som er igjen er en ryggsekk med et gevær stikkende tvers igjennom, som sipper rundt _under_ bakken?? Ikke kan jeg treffe dem og ikke kan de treffe meg, så etter litt "trial and error" gir jeg opp og starter spillet på nytt. Til å begynne med er alt ok og så, vipps så er jeg alene i ryggsekkland..

</rant>

Nei, spar penga, dette er ikke verdt det. I følge hva jeg kunne lese på web-sidene kommer det snart en patch, men herregud da folkens, det kan da ikke være nødvendig å måtte laste ned en patch for å få spilt spillet..

 

applet

P.S: tilgi skriveleifer, detta gikk litt fort..

Lenke til kommentar
Er det bare meg som synes dette spillet er helt rompe? La meg begrunne min påstand, vi begynner med det minst irriterende:

<rant>

 

1. Scriptede hendelser: Første mission, hvis du ikke umiddelbart følger capteinen, så blir du plukket fra hverandre, så isteden for å gjøre det logiske (kaste deg bak nærmeste skjul, må du løpe over en øde gate med panoramautsikt for snikskytterene. Andre mission følger du etter din pointman, ved et punkt vil han stanse opp og forsøke å gjøre deg klar over en granat-felle. Her er det meningen at jeg skal "use" pointman og han skal fortelle meg at det finnes en slik felle i nærheten og hva jeg kan gjøre for å uskadeliggjøre den. Isteden ber du pointman fortsette, hvorpå han gir deg et bekreftende nikk og en kommentar og gjør absolutt ingen ting. Dette skjedde tre, fire ganger før jeg fikk et normalt hendelsesforløp.

 

2. Ok, jeg er veldig glad i spill som ineholder en realistisk (innenfor visse grenser) fysikkmotor. Blant annet er kickback fra våpen en kul ting flere spill burde ha. Men dette er jo latterlig, gang på gang må jeg bare vente på at mine uskadelige kammerater tar kverken på V.C.'s for jeg har ikke en grønn sjangse i helvete til å skade disse karene. Bug?

 

5. Mens vi snakker om bugs.. I første oppdraget blir man som sagt overrasket av en snikskyter som er ute etter å ødelegge dagen din. En vill jakt opp i den tykke jungelen og hittils (selv om jeg går feil første gangen og ender tilbake i landsbyen) er alt bare bra. Så bryter helvete løs nok en gang og jeg oppdager at fiendene er blitt redusert til små.. ehh jeg vet da pokker, det ser ut som om alt som er igjen er en ryggsekk med et gevær stikkende tvers igjennom, som sipper rundt _under_ bakken?? Ikke kan jeg treffe dem og ikke kan de treffe meg, så etter litt "trial and error" gir jeg opp og starter spillet på nytt. Til å begynne med er alt ok og så, vipps så er jeg alene i ryggsekkland..

</rant>

Nei, spar penga, dette er ikke verdt det. I følge hva jeg kunne lese på web-sidene kommer det snart en patch, men herregud da folkens, det kan da ikke være nødvendig å måtte laste ned en patch for å få spilt spillet..

 

applet

P.S: tilgi skriveleifer, detta gikk litt fort..

 

eh, Du har lastet ned hele 2 stk ISO cd'er på 700 mb men gidder ikke laste ned en patch?

 

Hvordan jeg vet du har lastet det ned? jo, fordi den feilen du beskriver er pga en faulty crack som ble levert med FLT sin release av Vietcong.

 

Så før du begynner å "rante" ivei om bugs i en warez versjon så hadde det vel vært snedig å sjekke om du har alt i orden på ditt eget system først.

 

Har sendt deg en PM med tips på hvor du kan finne rett crack.

Lenke til kommentar

ok, tatt på senga der.. Hmm.. Se, det lønner seg å sjekke ltt før man skriver rants. Ok, jeg kan inrømme at jeg tar feil jeg. Men jeg mener fortsatt at spillet lider under designfeil og resursmissbruk. Spillet finnes uansett ikke mer på min disk og det blir lenge til jeg lar meg friste til å laste ned spill igjen:) Jeg vil gjerne rettferdigjøre at jeg lastet ned spillet, men..

 

Nuh vell, jeg tror jeg installerer linux på boksen(spiller ikke så mye spill lenger allikevel, begynner å bli gammal:)) mens jeg venter på half-life og deus ex 2. Som jeg _ikke_ på noen måte har tenkt til å laste ned. Disse gutta fortjener mine penger.

 

takk uansett

applet

Lenke til kommentar
Ja det kan dere si. Jeg var dum nok til å ikke forstå at det fantes en lommelykt som du kan bruke. Jeg bruker over 4 timer nede i de tunnelene før jeg fant veien ut. :grumpy: Vel det eneste jeg kan skryte av er at jeg har klart tunnelene uten en lommelykt ;)

 

Lol, du er ikke alene.. :oops: Dreiv å rusla blindt rundt i de satans tunellene i flere timer jeg oxo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...