Christian86 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Sitat fra vg: Maamoen derimot mener dette er helt uproblematisk - selv om både Norge og Storbritannia er imot dødsstraff. - Mistenkte har selvvalgt å ikke komme frivillig til Stortbritannia for å få en rettssak i en stat uten døddstraff. Men han velger å bli væørendei sitt hjemland. Da kan vi ikke ta hensyn til at mistenkte eventuelt dømmes til døden, sier Maamoen. lenke: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=547613 Dette er da trass i at en risikerer dødsstraff i Jemen, noe både Storbritania og Norge er etter EMK bundet til ikke å anvende. Er dermed likevel riktig av FRP å foreslå det de gjør? Lenke til kommentar
Makri Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Personlig mener jeg at hvis man overlagt dreper noen for pur f, så kan man brenne, så jeg sier at hvis han velger å ikke ta rettsaken sin et sted der det ikke er dødsstraff, men velger isteden å bli der han er, hvor han kan få dødsstraff, så kjør i vei. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Han blir aldri dømt i jemen, det er jo åpenbart. Familien hans er for rike. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Vinn-vinn situasjon i mine øyne (hvis han blir dømt og får dødsstraff i Jemen). Om fyren sitter i fengsel i Norge, Storbritannia eller ligger i en grav i Jemen går for det samme (selv om sistnevnte er å foretrekke) så lenge vedkommende ikke går fri. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Han blir ikke dømt i Jemen. Punktum finale. Han har tilgang til penger. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Han blir aldri dømt i jemen, det er jo åpenbart. Familien hans er for rike. enig Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Han kommer aldri til å bli dømt i Jemen nei, familien hans har alt for mye makt og innflytelse for det. Tilbake til saken, om man som han stikker av fra en mordsak til hjemlandet som har dødsstraff, så bør man få lov til å smake konsekvensene av dette og da risikere dødsstraff om man skulle bli dømt til tross for at man stikker av. Jeg er egentlig imot dødsstraff siden det er umulig å rette opp igjen om man tar feil, men i denne saken fortjener han å brenne. Det er ingen tvil overhodet om at han er skyldig i et ganske bestialsk kaldblodig drap og på grunn av naturen av det og at han garantert er skyldig så kvalifiserer han til dødsstraff etter min mening. Men det som heller burde hindre at han blir stilt for retten i Jemen er at rettsaken ville vært kjøpt og betalt og han ville dermed blitt frikjent etter 5 minutter og dermed "renvasket" hans navn. Da er det bedre at han er en ettersøkt morder i mine øyne. Endret 26. mai 2009 av Den Polse Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Støtter FrP 100% i dette forslag. Når folk er så dumme at de begår drap, ja da skal ikke Norge komme her å passe på dem uansett hvilket land de kommer fra. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg er for dødstraff i enkelte saker uansett hvor det skjer, inkludert denne saken. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Er selv i mot dødsstraff sånn uansett hva en person har gjort. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Han kommer aldri til å bli dømt i Jemen nei, familien hans har alt for mye makt og innflytelse for det. Tilbake til saken, om man som han stikker av fra en mordsak til hjemlandet som har dødsstraff, så bør man få lov til å smake konsekvensene av dette og da risikere dødsstraff om man skulle bli dømt til tross for at man stikker av. Jeg er egentlig imot dødsstraff siden det er umulig å rette opp igjen om man tar feil, men i denne saken fortjener han å brenne. Det er ingen tvil overhodet om at han er skyldig i et ganske bestialsk kaldblodig drap og på grunn av naturen av det og at han garantert er skyldig så kvalifiserer han til dødsstraff etter min mening. Men det som heller burde hindre at han blir stilt for retten i Jemen er at rettsaken ville vært kjøpt og betalt og han ville dermed blitt frikjent etter 5 minutter og dermed "renvasket" hans navn. Da er det bedre at han er en ettersøkt morder i mine øyne. han er ikke dømt - sist jeg så var han siktet/mistenkt - men ikke noe mer enn det? Hvordan kan du da dømme han uten at en rett har gjort det? Støtter FrP 100% i dette forslag. Når folk er så dumme at de begår drap, ja da skal ikke Norge komme her å passe på dem uansett hvilket land de kommer fra. Forutsatt at han har gjort det da - men uansett, hvordan kan vi forsvare at vi nekter utlevering til USA pga mulig dødsstraff/ e.l. hjemsendelse pga fare for dødsstraff, men FRP skal få gjennom at en skal kjøre det i Jemen uansett utfall? Jeg er for dødstraff i enkelte saker uansett hvor det skjer, inkludert denne saken. Hvorfor er du for dødsstraff? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg er for dødstraff fordi jeg mener mennesker som tar fra andre livet ikke har respekt nok for livet til at de skal få lov til å leve. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Fordi jeg har pålitelige kilder som har fortalt meg mer enn hva media har gått ut med. Derfor er jeg overbevist om at mannen er skyldig. Jeg vet jo at han ikke vil få dødsstraff uten en rettsak, det ville vært mord ville det ikke? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg er for dødstraff fordi jeg mener mennesker som tar fra andre livet ikke har respekt nok for livet til at de skal få lov til å leve. Så ironisk nok er løsninga da å ta livet av noen? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Om en person har tatt livet av et annet menneske, så har vi lov til ta livet av morderen? Da er man ikke noe bedre menneske selv. Skaff psykolog eller noe. Jeg hadde selvsagt blitt virkelig forbannet på en perosn som drepte noen i min familioe. Men det vil uansett aldri bli riktig å få personen drept selv. Men jeg er for livstid sålenge personen ikke burde slippes ut igjen. PrP kommer med noe nytt og sykt hver dag for tiden, for å prøve å vinne nye stemmer. Hvor mye fikk de igjennom da de støttet den gamle regjeringen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Støtter FrP 100% i dette forslag. Når folk er så dumme at de begår drap, ja da skal ikke Norge komme her å passe på dem uansett hvilket land de kommer fra. Forutsatt at han har gjort det da - men uansett, hvordan kan vi forsvare at vi nekter utlevering til USA pga mulig dødsstraff/ e.l. hjemsendelse pga fare for dødsstraff, men FRP skal få gjennom at en skal kjøre det i Jemen uansett utfall? Meget enkelt. Fyren valgte selv å reise til Jemen. Han ble ikke tvangssendt dit så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Han _er_ fra Jemen, han løp hjem til pappa, som så brukte sine politiske og finansielle forbindelser til å beskytte gullungen som har DREPT EN JENTE I KALDT BLOD. Han må hentes til England av SAS-soldater, og dømmes til 21 år eller hva de har der borte, for så å bli stemplet som en seksualforbryter over hele verden. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 [...]Han må hentes til England av SAS-soldater, og dømmes til 21 år eller hva de har der borte, for så å bli stemplet som en seksualforbryter over hele verden. Del 2 av den planen er vel ganske i boks allerede... Dessuten har slike saker minst 20-30-40 års foreldelses frist, dvs. at om an rører seg utenfor Jemen, eller Jemen fikser en utleveringsavtale eller avskaffer dødsstraff de neste 20-30-40 årene så blir det smekk likevel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå