Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

halsbetennelse og en infisert visdomstann

Anbefalte innlegg

jeg har da fått en kraftig halsbetennelse og fått tannkjøttet med vidsomstanna infisert. Det betyr at det jeg spiser blir meget minimalt og det har gjort til at jeg ikke har spist på over 20 timer nå. Var hos legen for 2 timer siden ca og hun sa bare ta pencinil du, hun gav ingen tips om hva jeg skulle spise eller hva jeg skulle drikke. Jeg har holdt meg til vann med isbiter oppi og vannis is.

Dessverre så forsvant vannisen og jeg fikk bare tak i dårlige vannisprodukter med krem inni(krem = melk, melk = bakterieflora og det er ikke godt for halsen har jeg fått erfare) Men fant omsider i Rema1000 butikken her saft is så nå er det problemet løst med det kalde.

Problemet ligger jo selvfølgelig i hva jeg skal spise skikkelig, det blir jo bare mr.lee og tiligomed det er vanskelig å få ned!

Jeg greier ikke å tygge pga den visdomstanna, så alt blir bare helt jevlig, holdt på å svime av men nådde akkurat sofaen slik at jeg kunne slappe av der i ett kvarter ca, men det er skummelt å vite at jeg var så nærme å få blackout og døra var låst og foreldrene mine kommer ikke hjem før på søndagen. Legen sa tilslutt at jeg ville blitt lagt inn hvis problemet med tanna ikke var løst(jeg ser seriøst ikke hvordan penciling skal ta knekken på det problemet og)

Jeg vet ikke hva jeg skal spise utenom mr.lee(har bare 2 igjen, den ene skal jeg spise nå så må vel kjøpe mer) og går det an å drikke noe utenom vann? jeg er seriøst blitt lei av smaken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du dør ikke av å ikke spise på noen dager. Bare pass på at du får i deg væske nok (2,5 liter/døgn, mer hvis du er aktiv). Saftis er en bra ting for å holde energinivået noenlunde oppe.

Du kan også ta en tur til apoteket å kjøpe flytene måltider = Kosterstatting. Fortimel er et av merkene. Semper har også noe kosttilskudd.

Du kan ta smertestillende samtidig som antibiotika. Paracet kan tas med 1000 mg hver 8.time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...