Gå til innhold

Hvilken maskin skal jeg velge? Acer vs HP

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk anbefalt to forskjellige bærbare maskiner i to forskjellige butikker. Klarer ikke skille dem fra hverandre, og trenger derfor tips/råd/inspill. Skal brukes til CODWAW og GTA IV. Samt litt film titting. Takk på forhånd! :D

Link til ACER 6530G:

http://www.expert.no/product/product.aspx?...ier=ACERLXAE50X

Link til HP Pavilion dv6-1140:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

Endret av C92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med personlige erfaringer, anbefaler jeg at du kjøper Acer.

Acer gir gode PC'er til en billig penge. Har aldri klaget på min PC.

Pluss at jeg egentlig har en personlig vendetta mot HP. HP er en dårlig produsent, med dårlig service. Nei, huff!

Lenge leve Acer! :)

Endret av Orochimaru
Lenke til kommentar

Et bedre forslag ville vel vært å finne en modell som overgår dem begge, til lavere pris? :p

Acer Aspire 6930G (6 995 kr)

Den har kraftigere prosessor og skjermkort, men mindre harddisk og lavere oppløsning. De to negative faktorene spiller likevel for mange ikke en så stor rolle. Lagringsplass får man massevis av ved å kjøpe en ekstern harddisk, og oppløsningen holder for de fleste i lange baner. :)

Lenke til kommentar
Med personlige erfaringer, anbefaler jeg at du kjøper Acer.

Acer gir gode PC'er til en billig penge. Har aldri klaget på min PC.

Pluss at jeg egentlig har en personlig vendetta mot HP. HP er en dårlig produsent, med dårlig service. Nei, huff!

Lenge leve Acer! :)

Unnskyld meg, men ble du født med hjernen feil vei?

HP har glimrende service, de sender meg nye reservedeler på flekken om noe skulle vise seg å skrangle, det jeg derimot hører fra 7-8 Acer-brukere på skolen er at de sliter med BSOD og elendige skjermer (som selvsagt varierer fra modell til modell).

HP lager robuste maskiner som tåler en god støyt, og ikke minst skjermer som ikke blir slærkete i hengslene.

Ironisk nok ville jeg ikke gått for noen av de i den prisklassen, når du skal ha spillmaskiner i en 7000-klasse++ så vil jeg anbefale Multicom sine laptoper.

Lenke til kommentar

Nå har vel nesten alle produsenter av bærbare maskiner sin gruppe med kunder som er misfornøyde. En vanlig beskyldning er at HP bruker den billigste plasten av alle, og at maskinene deres derfor er varme og høylydte (Pavilion-serien). Dette har jeg erfaring med selv fra en klassekamerat, som hadde et jetfly av en HP bærbar. :!: Men slike fenomener finnes også hos Dell, Acer, Fujitsu Siemens. You name it.

Lenke til kommentar
Nå har vel nesten alle produsenter av bærbare maskiner sin gruppe med kunder som er misfornøyde. En vanlig beskyldning er at HP bruker den billigste plasten av alle, og at maskinene deres derfor er varme og høylydte (Pavilion-serien). Dette har jeg erfaring med selv fra en klassekamerat, som hadde et jetfly av en HP bærbar. :!: Men slike fenomener finnes også hos Dell, Acer, Fujitsu Siemens. You name it.

Jeg tenkte mer på Compaq-serien. :wee:

Hvis du skal ha gaming-laptop så kan ikke merke-PCene konkurrere mot Multicom's Compal.

Men alikevell, hvis du skal game får du dobbelt så mye for pengene med stasjonær selv-bygger.

Helt enig. Du får utrolig mye mer for pengene, hvertfall i en slik prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...