Welhaven Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Et kortfattet spørsmål; hva slags krav stiller man til førstehjemslån per dags dato? Er det noen som har en historie eller to å fortelle angående dette, eller noen som har erfaring rundt det, så ville det vært flott. Kontaktet idag min bank, som jeg har vært trofast kunde hos i sikkert 17 år. Har fast inntekt i Danmark, men desverre ingenting i Norge, noe som i grunn bare er en formalitet, men hos Nordea var det BLANKT nei. Noen meninger her? Andre anbefalinger? Takker Lenke til kommentar
Jove Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ba du om et bestemt beløp, eller prøvde du å finne ut hvor mye du kunne låne? Lenke til kommentar
Warren Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Et kortfattet spørsmål; hva slags krav stiller man til førstehjemslån per dags dato? Er det noen som har en historie eller to å fortelle angående dette, eller noen som har erfaring rundt det, så ville det vært flott. Kontaktet idag min bank, som jeg har vært trofast kunde hos i sikkert 17 år. Har fast inntekt i Danmark, men desverre ingenting i Norge, noe som i grunn bare er en formalitet, men hos Nordea var det BLANKT nei. Noen meninger her? Andre anbefalinger? Takker Var problemet at du ikke hadde inntekt i Norge? Har du BSU-spareavtale med Nordea eller et annet sted? Mange banker krever at du har opprettet BSU-konto. Jeg ville undersøkt med andre banker, selv om det er surt og avslutte et så langt kundeforhold, du kan finne ut hvem som har de beste tilbudene her. Her finner du litt generell info om førstehjemslån Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Ba du om et bestemt beløp, eller prøvde du å finne ut hvor mye du kunne låne? Jeg ville bare sjekke hva jeg kunne låne, men det kunne de ikke fortelle engang. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Var problemet at du ikke hadde inntekt i Norge? Har du BSU-spareavtale med Nordea eller et annet sted? Mange banker krever at du har opprettet BSU-konto. Jeg ville undersøkt med andre banker, selv om det er surt og avslutte et så langt kundeforhold, du kan finne ut hvem som har de beste tilbudene her. Her finner du litt generell info om førstehjemslån Problemet var at jeg ikke hadde inntekt i Norge ja, da de krevde 6 måneder med lønn i Norge. Jeg lurer faktisk på om jeg skal ta en runde rundt fysisk, legge frem danske lønnsslipper og norsk arbeidskontrakt, og fortelle hva jeg er interessert i. Er veldig leit å legge fra seg det kundeforholdet, da jeg er av den gamle typen som tenker at det faktisk betyr noe, men min optimistiske side møtte fort en vegg ja. Får ikke BSU-konto først nytte om du har en del penger der? Lenke til kommentar
Warren Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Var problemet at du ikke hadde inntekt i Norge? Har du BSU-spareavtale med Nordea eller et annet sted? Mange banker krever at du har opprettet BSU-konto. Jeg ville undersøkt med andre banker, selv om det er surt og avslutte et så langt kundeforhold, du kan finne ut hvem som har de beste tilbudene her. Her finner du litt generell info om førstehjemslån Problemet var at jeg ikke hadde inntekt i Norge ja, da de krevde 6 måneder med lønn i Norge. Jeg lurer faktisk på om jeg skal ta en runde rundt fysisk, legge frem danske lønnsslipper og norsk arbeidskontrakt, og fortelle hva jeg er interessert i. Er veldig leit å legge fra seg det kundeforholdet, da jeg er av den gamle typen som tenker at det faktisk betyr noe, men min optimistiske side møtte fort en vegg ja. Får ikke BSU-konto først nytte om du har en del penger der? Mange banker krever ikke noe minimum sparebeløp på BSU, men BSU- fradraget får du jo kun nytte av dersom du har spart opp penger på BSU-konto. Hvis du kan dokumentere inntekt i danmark så burde det jo ikke være noe problem, kanskje du bare var uheldig og traff på feil person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå