Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! 50 000 er mye penger, men du vil nok alikevel glatt klare å bruke det opp ved å kjøpe kun det nyeste av det nye, og det råeste av det råe.

Problemet med det, er at det vil alikevel ikke være rådt så mye lengere enn "et fornuftig" alternativ.

Var jeg deg, ville jeg ikke kjøpt 1 sinnsyk pc, men 3 stk i 15000 kr klassen, pluss god skjerm/mus/tastatur som du kan beholde for alle tre.

Da vil du ha en spillemaskin som takler det meste av dagens spill, og antagelig om 1 år også. Den dagen det begynner å lagge, kjøper du rett og slett ny for 15 av de 30000 du fortsatt har igjen igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at du får mindre igjen for pengene jo mere du bruker. Forbi 20k så mener jeg at økningen i ytelse er veldig liten i forhold til hvor mye mer penger du bruker. Mitt forslag er heller å bruke 20-25k nå, og heller spare pengene til en oppgradering om ca 2 år eller noe.

 

Her satte jeg i sammen en temmelig bra PC, ekskludert tastatur, mus og headset/høyttalere. Dyrere PC enn dette mener jeg begynner å lukte idioti, om det hovedsaklig er til spilling. Dette oppsettet koster ca halvparten av maksimumsummen din, og om du mener maskina begynner å yte dårlig i spill om et år eller to, så er det bare å bruke noen av de resterende 25k og oppgradere til neste års råeste grafikkort.

 

Personlig hadde jeg ikke brukt mer enn 15k.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Takk for svarene.

 

Har tittet litt rundt. Falcon Northwest har noen ganske syke maskiner, men med moms+frakt blir det over 60k. I tillegg ville det vært kjipt å måtte frakte den tilbake til USA hvis det skulle være noe i veien med den.

 

Ender sannsynligvis opp med en Komplett Gamer i7 variant med GTX 295 til rundt 20k, så sparer jeg heller resten (eller kjøper meg en ny gitar!) :D

 

Noen som har noen erfaring med Antec Twelve Hundred Gaming kabinettet?

Vurderer enten det eller Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming.

Endret av WereAngel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...