thorn Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei, er det noen som kan anbefale et godt scanner program til en Nikon Coolscan V. Jeg har benyttet meg av den medfølgende softwaren Nikon Scan 4, men jeg er ikke fornøyd med resultatet av denne. Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg har benyttet meg av den medfølgende softwaren Nikon Scan 4, men jeg er ikke fornøyd med resultatet av denne. Ja den er ikke enkel, og resultatene variere. Jeg har ikke prøvd Vuescan, men den er det mange som liker. dersom du prøver den og finner den bedre, så gi meg et tips! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Min erfaring er at man installerer evalueringsutgave av Vuescan, avinstallerer og deretter installerer Nikon Scan 4 uten drivere. Forøvrig er dette eneste måte å få Nikon Scan 4 til å fungere på 64bit utgave av Windows Vista. Vuescan sin driver er bedre, og gir faktisk bedre kvalitet. Endret 26. mai 2009 av TGB Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Takker TGB - bør vel prøve dette ved rett anledning Lenke til kommentar
thorn Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Har nå testet ut Vuescan og er meget godt fornøyd med resultatet, spesielt gjelder dette ved scanning av lysbilder Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Glad jeg snublet over denne tråden. Har en gammel Agfa Snapscan som de ikke har oppdatert drivere til "siden krigen" og dermed heller ikke virket med Vista x64 Lastet ned denne VueScan softwaren og det funker som en drøm Lenke til kommentar
arthon Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Ser dette er en gammel tråd men at noen detter innom her av og til, sånn som meg. For bedre scanner software er definitivt LaserSoft Imaging and SilverFast stedet å sjekke ut. Her er software for de fleste scannere i stadig utvikling, bl.a. har flere scannere fått software som gir RAW filer ut fra scanneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå