Gå til innhold

Ny bærbar PC - Acer Aspire 6935G - Fungerer den bra til "gaming"?


Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte og kjøpe en Acer Aspire 6935G og derfor lurer jeg på om hvor bra denne fungerer til spilling (fallout 3, crysis.osv) med medium/high eller bare medium i grafikk. Har også tenkt og bruke den til og se skolerelaterte ting men også som en pc som fungerer godt til spill når jeg skal på LAN.osv Men for å komme til poenge, Hvor godt fungerer den til spilling?

Det er ikke et krav at den skal kunne kjøre crysis på very high, men hadde vært kjekt om den takler crysis u. lagg på medium eller noe på medium og high.

 

Link til spesifikasjonene:

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

 

Håper på svar så fort som mulig!

-Quakecry

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Tenkte og kjøpe en Acer Aspire 6935G og derfor lurer jeg på om hvor bra denne fungerer til spilling (fallout 3, crysis.osv) med medium/high eller bare medium i grafikk. Har også tenkt og bruke den til og se skolerelaterte ting men også som en pc som fungerer godt til spill når jeg skal på LAN.osv Men for å komme til poenge, Hvor godt fungerer den til spilling?

Det er ikke et krav at den skal kunne kjøre crysis på very high, men hadde vært kjekt om den takler crysis u. lagg på medium eller noe på medium og high.

 

Link til spesifikasjonene:

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

 

Håper på svar så fort som mulig!

-Quakecry

 

 

Tror ikke 6935G gjør jobben :cry:

Hav er budskjettet ditt på?

Du kan kansje klare Crysis på lav grfikk, men jeg kan ikke love deg noe :nei:

Det vill nokk lagge en del på Lan-ing med en del folk! :thumbdown:

 

Du kan jo gå for denne, da kan du velge mye selv og du får en mye bedre pc, for en mye snillere pris;)

Denne vil klare Crysis ikke på max men kansje på middels ;)

Lenke til kommentar

I følge en del personer og tester er den ganske god. Nei, Crysis på max klarer den ikke men på medium vil jeg tro. Har også en venn som har en dårligere PC enn det der og han kjører crysis m.f.l gjelder også en til som også har en pc som er dårligere enn den men som klarer de aller fleste spillene uten lagg. Det eneste som egentlig gjør den pc-en dårligere enn stasjonæren er skjermkortet. Og stasjonæren kjører alle nye spill helt perfekt. Og jeg forventer ikke at den kjører crysis på max uten lagg, uansett Rubestee, den vil jo ikke slite med laning.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Tror ikke 6935G gjør jobben :cry:

Hav er budskjettet ditt på?

Du kan kansje klare Crysis på lav grfikk, men jeg kan ikke love deg noe :nei:

Det vill nokk lagge en del på Lan-ing med en del folk! :thumbdown:

 

Du kan jo gå for denne, da kan du velge mye selv og du får en mye bedre pc, for en mye snillere pris;)

Denne vil klare Crysis ikke på max men kansje på middels ;)

 

Hva får deg til og tro at den ikke vil gjøre jobben? sitter selv med en dårligere hp pc med et radeon hd4530 skjermkort og jeg kjører crysis på medium uten noen merkbar lagg ;)

 

edit- stygge quote -.-

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar
vær så snill, med mindre du MÅ ha bærbar, ikke kjøp det. du får så mye mer for pengene, og du sparer så mye om du kjøper en stasjonær. Kjøpte selv en bærbar for et par år siden, og jeg har angret siden.

Fordi at du ikke liker bærbare eller var uheldig med din bærbar så betyr jo ikke det at han vil bli missfornøyd. og bærbare pc'er er blitt et par hakk bedre nå en for et par år siden ;)

Lenke til kommentar
vær så snill, med mindre du MÅ ha bærbar, ikke kjøp det. du får så mye mer for pengene, og du sparer så mye om du kjøper en stasjonær. Kjøpte selv en bærbar for et par år siden, og jeg har angret siden.

Fordi at du ikke liker bærbare eller var uheldig med din bærbar så betyr jo ikke det at han vil bli missfornøyd. og bærbare pc'er er blitt et par hakk bedre nå en for et par år siden ;)

 

ok. jeg bare måtte få fram min erfaring :) forøvrig også med en multicom gaming bærbar.

Lenke til kommentar
Hadde en bedre gaming stasjonær men er gått over til laptopp nå og vil si at jeg er mye mer fornøyd med bærbaren enn stasjonæren i og med at lan osv blir mye lettere ^^ og bærbare nå for tiden er vel utstyrt og har ikke så dårlig ytelse som de fleste tror.

Vell, en 2,0 Ghz Dualcore som det var i den første du foreslo gjør meg lei meg.

Selv om bærbare i 10.000-15.000kr klassen kan kjøre nye spill på medium, så klarer stasjonære til 5000-7000kr jobben like bra eller bedre.

Du skal helst over 10k for å få en gaming-laptopp som kan dra nye spill greit. Det er jo klart at en til 7000kr vil klare å åpne spillene og kjøre de på low, men det vil ikke se pent ut, og stor fare for lagging.

Lenke til kommentar
Hadde en bedre gaming stasjonær men er gått over til laptopp nå og vil si at jeg er mye mer fornøyd med bærbaren enn stasjonæren i og med at lan osv blir mye lettere ^^ og bærbare nå for tiden er vel utstyrt og har ikke så dårlig ytelse som de fleste tror.

Vell, en 2,0 Ghz Dualcore som det var i den første du foreslo gjør meg lei meg.

Selv om bærbare i 10.000-15.000kr klassen kan kjøre nye spill på medium, så klarer stasjonære til 5000-7000kr jobben like bra eller bedre.

Du skal helst over 10k for å få en gaming-laptopp som kan dra nye spill greit. Det er jo klart at en til 7000kr vil klare å åpne spillene og kjøre de på low, men det vil ikke se pent ut, og stor fare for lagging.

 

Jeg foreslo da ingenting :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde en bedre gaming stasjonær men er gått over til laptopp nå og vil si at jeg er mye mer fornøyd med bærbaren enn stasjonæren i og med at lan osv blir mye lettere ^^ og bærbare nå for tiden er vel utstyrt og har ikke så dårlig ytelse som de fleste tror.

Vell, en 2,0 Ghz Dualcore som det var i den første du foreslo gjør meg lei meg.

Selv om bærbare i 10.000-15.000kr klassen kan kjøre nye spill på medium, så klarer stasjonære til 5000-7000kr jobben like bra eller bedre.

Du skal helst over 10k for å få en gaming-laptopp som kan dra nye spill greit. Det er jo klart at en til 7000kr vil klare å åpne spillene og kjøre de på low, men det vil ikke se pent ut, og stor fare for lagging.

 

Er dette jeg prøvde å få fram, men jeg failet. Alt er dyrere og dårligere med en bærbar. F.eks yter ikke prosessoren like bra som en stasjonær sin (pga strøm o.l), skjerm er skammelig iforhold til de fleste eksterne skjermer.

 

Men skal du ha en bærbar, skal du det. Ikke kjøp fra Elkjøp/Lefdal/Expert/Elprice osv: DU FÅR LITE FOR PENGENE!

 

Kjøp fra multicom ettersom de selger relativt gode bærbare til en ikke alt for dyr krone.

 

Lykke til!

Endret av ela018
Lenke til kommentar
Får jo ikke lite for pengene med den PC-en. Den fungerer ganske godt til spill osv. Uansett, hvorfor snakker du om multicom hele tiden? Den han fyren lengre opp i tråden henviste til er jo dårligere enn den jeg skal ha, og skal den bli like bra kommer det på 13.000 kr inkludert frakt.

 

Snakker du om den elkjøpen til 10k?

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...5;c:100561;fl:0

Konfigurer litt selv, og du har en billigere og bedre pc. (Standarden er bedre enn elkjøpen btw.)

Endret av ela018
Lenke til kommentar

Men den bærbaren som jeg linker til i førstepost klarer fint crysis på medium/high da mc_a_person sin bærbar som er enda dårligere kjører crysis fint uten merkbar lagg. Jeg er ikke ute etter en heavy-gamer bærbar. Ser ikke forslagene om og ta stasjonær-PC istedenfor som relevant. Da jeg har en ganske så bra stasjonær PC som kjører crysis på high/ noe på very high.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Den bærbare maskinen du linker til i førstepost klarer nok crysis på medium og noe på high, men jeg ville ikke betalt ti tusen for en PC som er dårligere enn en PC for 8500. Det er selvsagt opp til deg...

 

Her er skjermkortet det er snakk om på PCen du linker til: 9600gt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...