TheMatrix Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Er det mulig å kjøre S-ATA i TILLEGG til ide når man har alle de 4 ide plassene i bruk eller blir det enten eller? I tilfelle ja, hvordan ? (Bios finner ikke disken) Har en 80 gb S-ata disk jeg gjerne skulle fått opp å gå. EDIT: Trykkleif Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Når du starte opp kommer det jo opp en skjærm etter den der du kan trykke del for å gå i bios, der står d når den finner sata hdd. for å benytte den disken i windows må drivere for sata instaleres. under win instalasjon må F* ettellerannet trykkes(husker ikke) for å installere drivere for raid, scsi osv. du må da kopiere noen filer over fra cdn som følte med hk på floppy disk. Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Les User Manualen, der står det noe om en jumper som må settes riktig Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Men er det mulig å sette opp raid med kun en disk da? Du får vel spørsmål om å sette opp software raid i oppstarten om jumperen står korrekt. Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 NEI! For RAID kreves 2 eller flere disker Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Det var jo det jeg mente. Burde vel ikke være nødvendig å sette opp software raid om det kun er en disk. Men funker det i det hele tatt å bruke kun en? Det har jeg lurt på selv Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 NEI!For RAID kreves 2 eller flere disker Jeg har ikke nevnt noe om raid, jeg vet at det krever flere disker. det jeg vil er å få benyttet min Sata disk samtidig som jeg bruker ide tilkoblingene, thats all.... Lenke til kommentar
jorank Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 det er fullt mulig å bruke raidkontrolleren til en disk...man må ikke ha to disker tilkoblet.... Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 NEI!For RAID kreves 2 eller flere disker Jeg har ikke nevnt noe om raid, jeg vet at det krever flere disker. det jeg vil er å få benyttet min Sata disk samtidig som jeg bruker ide tilkoblingene, thats all.... Svaret var ikke til deg, men til han over svaret mitt. Jeg glemte seff å sitere. SORRY! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå