Del Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Er det noen som vet hvorfor DirectX er foretrukket egentlig?Er det ytelsen, bedre funksjonalitet eller at det er lettere å utvikle for? Dette er det ingen som har hele svaret på, og svaret er ikke enkelt, men at det har vært en bevisst strategi fra MS er klart. Dessverre vil en eller annen person som ikke har interesse av faglig interessante poster straks begynne å rope off topic, så hvis du virkelig vil ha kunnskap rundt dette bør du starte egen tråd. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Synes det skal nevnes at Mac OS X bruker akselerasjon på musepekeren. Mine erfaringer med spill på Mac, er at det ikke er lett å styre pekeren. Du kan bruke 3parts programmer til å endre dette, men i Tiger kan man meg kjent, ikke endre dette selv. Vet ikke om dette er endret i Leopard Endret 26. mai 2009 av v0lume Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Har laget en liste over spill som er gratis og minst støttet i Linux og Windows, men flere av dem er også støttet i OS X. Link til tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=935597&st=0 Liste over spill som er lagt til i tråden (uthevet var støttet til OS X da jeg sjekket for en god stund siden, så det kan være flere spill som er støttet per i dag): POST 2: FPS *(CodeRED:) Alien Arena - Linux, Windows *Assult Cube - Linux, Windows, Mac *Legends - Linux, Windows *Nexuiz - Linux, Windows, Mac *OpenArena - Linux, Windows, Mac *(Cube2:) Sauerbraten - Linux, Windows, Mac *Tremulous - Linux, Windows *True Combat: Elite - Linux, Windows *Urban Terror - Linux, Windows, Mac *Warsow - Linux, Windows, Mac *Western Quake - Linux, Windows *Wolfenstein: Enemy Territor - Linux, Windows, Mac *World og Padman - Linux, Windows MMORPG *Auteria - Linux, Windows *Daimonin - Linux, Windows *Dofus - Linux, Windows, Mac *Eternal Lands - Linux, Windows, Mac *Regnum Online - Linux, Windows *PlaneShift - Linux, Windows, Mac *Ultima Iris - Linux, Windows *Wakfu - under utvikling - Linux, Windows, Mac *Worldforge:Ember - Linux, Windows RPG Real-time *(Cube 2:) Eisenstern - under utvikling *EgoBoo - Linux, Windows, Mac *Freedroid - Linux, Windows *Soulfu - Linux, Windows, Mac RPG Turn-based *Addonthell - Linux, Windows, Mac *Hero of Allacrost - Linux, Windows, Mac *KQ - Linux, Windows *Scourge - Linux, Windows, Mac RPG Ultima *Exult - Linux, Windows, Mac *Pentagram - Linux, Windows, mac POST 3: Flight Simulation *CRRCsim - Linux, Windows, Mac *FlightGear - Linux, Windows, Mac *Thunder & Lightning - Linux, Windows, (Mac kommer) Racing *Extreme Tux Racer - Linux, Window, Mac *Mania Drive - Linux, Windows *Racer - Linux, Windows, Mac *Tile Racer - Linux, Windows *TORCS - Linux, Windows, Mac *Ultimate Stunts - Linux, Windows, Mac *VDrift - Linux, Windows, Mac *SuperTuxKart - Linux, Windows, Mac Strategy Real-time *Antargis - Linux, Windows *Bos Wars - Linux, Windows *Glest - Linux, Windows *Globulation - Linux, Windows, (Mac kommer) *netPanzer - Linux, Windows, Mac *Savage - Linux, Windows, Mac *TA Spring - Linux, windows *Advance Strategic Commander - Linux, Windows Strategy Turn-based *The Battle for Wesnoth - Linux, Windows, Mac *FreeCiv - Linux, Windows, Mac *FreeCol - Linux, Windows, Mac Strategy Settler *Widelands - Linux, Windows, Mac POST 4: Platform *Mario Clones: -SuperTux - Linux, Windows, Mac -Secret Maryo - Linux, Windows *Bomberman Clones: -Bomberclone - Linux, Windows -Clanbomber - Linux, Windows -X-blast - Linux, Windows *Sport -X-Moto - Linux, Windows, Mac Point & Click *Beneath a Steel Sky - Linux, Windows, Mac *Flight of the Amazon Queen - Linux, Windows, Mac Arcade *BreakOut Clones: -LBreakout - Linux, Windows *Space Arcades: -AstroMenace - Linux, Windows -Chronium B.S.U - Linux, Windows -Open Tyrian - Linux, Windows, Mac *Worms/Liero-like Clones:Gusanos: -Hedgewars - Linux, Windows -HighMoon- Linux, Windows -ITeam - Under Development -OpenLieroX - Linux, Windows, Mac -Super Mario War - Linux, Windows, Mac -Teeworlds - Linux, Windows, Mac Music *Guitar Hero Clones -Digiband - Linux, Windows -Frets of Fire - Linux, Windows, Mac *Singstar Clones -Ultratar Deluxe *Dance Dance Revolution Clones -StepMania Card & Board Games *PokerTH - Linux, Windows, Mac *Open Fracas - Linux, Windows Endret 26. mai 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 hent ned DOSBox til Mac og vips så har du fundamentet for å spille tusenvis av titler! (dog du må hente spillene ned selv). For gamle DOS-spill og omtaler på norsk, se bl.a The DOS Spirit og Abandonia. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 UT3 kan jo nevnes for de med litt tolmodighet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 UT3 kan jo nevnes for de med litt tolmodighet Hehe, ja de har holdt på en stund med det. Rykter hevder at de sliter med plagsomme bugs.Uansett så er det ganske mange spill som bruker Unreal Engine, så her burde det være potensiale. Lenke til kommentar
Nerfy Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Geinalt spill til mac..... Photoshop! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 ....Dagen hvor Mac blir anerkjent som spillplattform vil komme. OT Tror dessverre det blir en stund til, og forhåpentligvis samme dag Linux blir spillplatform. Den dagen OpenGL blir foretrukket 3D API av utviklere vil nok Linux og Mac samtidig få seg et kraftig løft som spillplatformer. GPLa DirectX hadde vært snasent, men er ønsketenkning Er det noen som vet hvorfor DirectX er foretrukket egentlig? Er det ytelsen, bedre funksjonalitet eller at det er lettere å utvikle for? OpenGL blir vel aldri oppdatert, iallefall ikke like ofte som DX Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 ....Dagen hvor Mac blir anerkjent som spillplattform vil komme. OT Tror dessverre det blir en stund til, og forhåpentligvis samme dag Linux blir spillplatform. Den dagen OpenGL blir foretrukket 3D API av utviklere vil nok Linux og Mac samtidig få seg et kraftig løft som spillplatformer. GPLa DirectX hadde vært snasent, men er ønsketenkning Er det noen som vet hvorfor DirectX er foretrukket egentlig? Er det ytelsen, bedre funksjonalitet eller at det er lettere å utvikle for? OpenGL blir vel aldri oppdatert, iallefall ikke like ofte som DX Hallo i luken? Det er normalt 1-2 år mellom hver nye spesifikasjon av OpenGL, i tillegg kommer både nVidia og AMD/ATI med sine egne tillegg i så godt som hver eneste nye driver, og et par måneder senere har de som regel utvekslet tillegg. Vil anbefale at du følger med på f.eks. geeks3D og holder deg oppdatert før du uttaler deg om noe du ikke har greie på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå