Trygve Onnestad Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ut ifra postene hans her på hw.no virker det som han aldri var fornøyd med pc delene sine. Bare klaging å syting i nesten alle poster. Samtidlig ser jeg også at han har solgt ting før på bruktmarkedet Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Forhåndsbetaler man, så bør man ha råd til å tape pengene. Dette er jo tatt opp 1million ganger før, og enda så forhåndsbetaler folk. Alltid kjedelig når folk kommer med etterpåklokskap, men men. Man må faktisk slutte å være naiv her på bruktmarkedet og internett generellt. Personlig oppmøte og oppkrav er det eneste som fungerer for meg iallefall. Dog å kjøpe nytt eier alt da Helt enig, Forbrukerrådet sier akkurat det samme. Så har man også muligheten til å bruke PayEx betalingsgaranti. Om ikke selger godtar dette, da vet man i utgangspunktet at det er svindel. Er ikke selgeren utsatt om en bruker den betalingsgarantien? Det virker jo som om kjøperen bare kan si at varen var falsk eller noe slikt, så sitter selgeren der uten skjermkortet til en verdi av 2000 kroner, og kunden har skjermkortet, og etter et par dager, pengene trygt tilbake på konto. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er ikke selgeren utsatt om en bruker den betalingsgarantien? Det virker jo som om kjøperen bare kan si at varen var falsk eller noe slikt, så sitter selgeren der uten skjermkortet til en verdi av 2000 kroner, og kunden har skjermkortet, og etter et par dager, pengene trygt tilbake på konto. Jeg lurer også på dette. Er vanskelig å finne en trygg betalingsmåte over nettet. Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er ikke selgeren utsatt om en bruker den betalingsgarantien? Det virker jo som om kjøperen bare kan si at varen var falsk eller noe slikt, så sitter selgeren der uten skjermkortet til en verdi av 2000 kroner, og kunden har skjermkortet, og etter et par dager, pengene trygt tilbake på konto. Jeg lurer også på dette. Er vanskelig å finne en trygg betalingsmåte over nettet. For å være helt sikker kan selger dokumentere med bilder av gjenstan og kvittering på forhånd, før han sender pakken. Burde vel være sikkert det.. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Han her har vært ute igjen.. betalte til konto for to skjermkort, et GTX670 og et HD7970, samme epost adresse enda! [email protected] "Georg Becik" som avsender i outlook.. konto i Postbanken. Skal ned på kammerset nedi her og Anmelde det til uken, har utskrift fra nettbank med kontonummer og betalingsinfo, og samtlige epost. svarer raskt og hyggelig på epost frem til penger er overført, så blir det helt tyst.. Om noen kan PM'e meg et annet navn / telefonnummer, så hadde det vært kjekt. 1 Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) BUMP! Hva kan en gjøre med den her saken ? Han har jo tydeligvis fått flere anmeldelser på seg.. men det Norske POTET politiet henlegger jo så kjapt at det er flaks at copy/paste henleggelsesbrevet engang har riktig navn.. Jeg har anmeldt det , så saken er registrert. Tips / forslag til ikke-voldelige måter som virkelig svir ? Skal ta en prat med inkassobyrå som jeg har godt sammarbeid med. Endret 27. november 2013 av Skognisse Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 BUMP! Hva kan en gjøre med den her saken ? Han har jo tydeligvis fått flere anmeldelser på seg.. men det Norske POTET politiet henlegger jo så kjapt at det er flaks at copy/paste henleggelsesbrevet engang har riktig navn.. Jeg har anmeldt det , så saken er registrert. Tips / forslag til ikke-voldelige måter som virkelig svir ? Skal ta en prat med inkassobyrå som jeg har godt sammarbeid med. Hvis vedkommende er en fjortis er det kanskje på sin plass å ta en prat med mor og far. Er det en voksen kar bør man anmelde og rapportere internt på forumet her så ipadressen kan bli blokkert for videre annonsering. Det er også kanskje en ide at man må legge fra seg fulle kontaktdetaljer gjøre hele prosesen litt mer kontrollert og omstendig for å få lov å legge ut annonser. Det er kanskje litt for lett for kjeltringer å annonsere her i dag? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Tips / forslag til ikke-voldelige måter som virkelig svir ? Fins ikke til sånne svin, som har holdt på i årevis. De skjønner kun ett språk... Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 På an igjen.. http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/34604 rapporteres.. Lenke til kommentar
Saint Kalopsia Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) På an igjen.. http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/34604 rapporteres.. Hva gjaldt det denne gangen? Endret 27. april 2014 av Noktar Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Vår venn Georg Beck har prøvd å selge noe han ikke har, atter en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå