Gå til innhold

Svindel på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv solgt varer som det ble brukt Payex. Payex favoriserer kun kjøper. Husker jeg satt med hjertet i halsen, helt til kjøper aksepterte varen og var fornøyd. I verste fall kunne han herpet varen, og siden gitt beskjed til Payex om at den ikke tilfredstilte hans forventninger.

 

Hadde ikke vært moro å fått en ødelagt vare i retur.

 

 

hva tjener kjøper på det? Dessuten kan du dokumentere at den er i fin stand før du sender den fra deg, hvis det er det om å gjøre.

Lenke til kommentar
Slett å amatørmessig arbeid av hw.no . Nå får dere faen meg se til å få rææva deres i gir

Hardware.no har vel omtrent driti i Bruktmarkedet fra Dag 1, massevis av ikke-fungerende ting og ting som kunne blitt forbedret ;) (Les alle klagene/forbedringsforslagene i Bruktmarked-tråden her på forumet).

 

Lucky: Er det han her som selger disse varene?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Slett å amatørmessig arbeid av hw.no . Nå får dere faen meg se til å få rææva deres i gir

Hardware.no har vel omtrent driti i Bruktmarkedet fra Dag 1, massevis av ikke-fungerende ting og ting som kunne blitt forbedret

 

Er ikke det at vi driter i det, men det er finanskrisetid, og ressursene strekker bare ikke til. Vi har massevis av kule prosjekter som bare er lagt på is og må vente på at det helt essensielle blir gjort, desverre. Som ansatt er det selvsagt frustrerende å få masse gode forslag fra våre lesere (og oss selv også, for den saks skyld), uten å kunne sette dem ut i livet. Men slik er det når vi er eid av et firma som har ca fem milliarder i gjeld.

Lenke til kommentar
Er ikke det at vi driter i det, men det er finanskrisetid, og ressursene strekker bare ikke til. Vi har massevis av kule prosjekter som bare er lagt på is og må vente på at det helt essensielle blir gjort, desverre. Som ansatt er det selvsagt frustrerende å få masse gode forslag fra våre lesere (og oss selv også, for den saks skyld), uten å kunne sette dem ut i livet. Men slik er det når vi er eid av et firma som har ca fem milliarder i gjeld.

Okey, nå kom det frem informasjon jeg aldri har hørt om tidligere:

 

- 5 Milliarder i Gjeld, omsetter Edda Media for så mye (Er vel de som "Eier" Hardware.no?).

- Dette burde evt blitt fortalt tidligere.

Lenke til kommentar

Synd når slike ting skjer. Håper dere får tak på jævelen. Samtidig er det dårlig at hw.no ikke tar ansvar og stenger ute personen fra bruktmarkedet.

 

 

Når det gjelder hw.no og tek nettverket generelt så var dere fult klar over hva dere gikk til når dere gikk til edda. Flere brukere på forumet uttrykte misnøye med fremtiden på grunn av dette. Dere bedyret at neida vi skulle ikke få rett. :roll:

Lenke til kommentar

Får vel melde meg på listen over folk som kan ha blitt lurt av denne fyren. Var så dum at jeg forhåndsbetalte 900 kr for Core 2 Duo E8400 (http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/7219) uten å gjøre nok research først - som f.eks. å søke på e-postadressen hans og finne denne tråden.

Overførte beløpet sist helg, så er ikke så lenge siden, men har ikke fått noen respons på mail.

 

Beløpet er såpass lite at jeg har råd til å tape det, men som prinsipp skal jeg ikke slippe denne saken med det første.

 

(edit: lagt til noen småting)

Endret av Wayshot
Lenke til kommentar
Får vel melde meg på listen over folk som kan ha blitt lurt av denne fyren. Var så dum at jeg forhåndsbetalte 900 kr for Core 2 Duo E8400 (http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/7219) uten å gjøre research først - som f.eks. å søke på e-postadressen hans og finne denne tråden.

Overførte beløpet sist helg, så er ikke så lenge siden, men har ikke fått noen respons på mail.

 

 

 

Jeg anbefaler samtlige som er blitt lurt av denne personen til koordinere deres anmeldelser til politiet. :

 

 

- Påpek at denne personen har lurt flere. Hvis dere er flere som går til anmeldelse av denne fyren ta kontakt med hverandre og når dere anmelder saken så gjør politiet oppmerksom om at det er flere som anmelder ham rundt om i landet. Da blir en liten sak til stor sak med flere ofre. Det gjør det vanskeligere for politiet å henlegge saken.

 

- Ta vare på samtlige bevis (email, pengeoverføringer sms, telefonregninger som viser at dere pratet sammen - ALT)

 

- Jeg har hørt at det finnes advokatkontor som vil drive inn pengene for dere gebyrfritt (det er svindleren som ender med å betale regningen). Det ville vært lurt om dere tar kontakt med hverandre og forhører dere om det er en firma der ute som er villig til å gjøre dette.

 

Ellers så ser jeg at svindleren fortsatt tjener penger... Jeg har en følelse at de som drifter bruktmarkedet tar ikke ned annonsen før politiet banker på døra...

Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg ble forsøkt svindlet på julaften.

 

 

 

RE: Bruktmarked.no - Annonseforespørsel‏

Fra: Simen ***** (******@hotmail.com)

Sendt: 25. desember 2008 12:17:41

Til: ******@yahoo.com

Hello.

 

The only payment method I am safe to do is cash on delivery. Theres alot of scams around nowadays and paying at the post office where you get it would be the safest and only way I would do this, except for picking it up at my place, which I doubt you would do.

 

Date: Thu, 25 Dec 2008 02:50:39 -0800

From: *******@yahoo.com

Subject: RE: Bruktmarked.no - Annonseforespørsel

To: *******@hotmail.com

 

hello thanks for the mail thats great and cool i am very glad to see your reply yes i will buy the Xbox from you i will give you 1800 eur for the Xbox and the shipping to my friend in the UK ENGLAND for the xmas and new year gift for him you can provide me with your payment details i can pay you with western union money transfer or bank transfer so that i can make the payment asap and you can ship it to me this week cause it is very important that he gets it in time so i wait to hear your reply with your payment details thanks i wait to hear your quick response.........

 

--- On Wed, 12/24/08, Simen ****** <*******@hotmail.com> wrote:

 

From: Simen ******* <*******@hotmail.com>

Subject: RE: Bruktmarked.no - Annonseforespørsel

To: ******@yahoo.com

Date: Wednesday, December 24, 2008, 3:36 PM

 

Hello.

 

The Xbox is still for sale. The price is 1500 NOK. Its the price I would sell it for, if you are interested of course.

 

> To: *******@hotmail.com

> Subject: Bruktmarked.no - Annonseforespørsel

> From: ******@yahoo.com

> Date: Wed, 24 Dec 2008 14:54:40 +0100

>

> Melding sendt fra Bruktmarked.no til (Annonsør):

>

> "danil" har valgt å sende deg en e-post angående annonsen med "Xbox 360 Premium med to spill selges" (http://www.bruktmarked.no/annonse/3085) som du har lagt ut for salg på Bruktmarked.no.

> ----------------------------------------

>

> "danil" skrev følgende:

>

> Hello i want to know if this item you want to sell is still available for sale?and how much do you want to sell it, i am interested in buying it reply me immediately so that i can know and buy it thanks...

>

> ----------------------------------------

> Kontaktinformasjon for "danil":

> E-post:

 

 

 

Litt morsomt at Jeg først sa 1500 norske kroner og da skriver han at han er villig til å betale 1800 euro. :p

 

Edit: Må legge til at han ikke svarte etter mitt siste svar. :p

Endret av simensk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...