Gå til innhold

Svindel på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Mulig dette blir i feil kategori, men for å "redde" andre fra å bli lurt av en person med 5 annonser ute, starter jeg en tråd. Admin kan evt flytte denne til egnet sted.

 

Jeg forhåndsbetalte for et hovedkort og 4gb minne til denne personen. Dette er noen uker siden nå, og varene har aldri dukket opp. Han svarer i tlf til å begynne med, men etterhvert svarer han ikke på hverken tlf eller sms. Han drar selvsagt noen fine unnskyldninger for at varene ikke er sendt, til å begynne med.

 

"Min" annonse er slettet nå.

 

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/6968?contact=true

 

Han har også 4 andre annonser ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forhåndsbetaler man, så bør man ha råd til å tape pengene. Dette er jo tatt opp 1million ganger før, og enda så forhåndsbetaler folk.

 

Alltid kjedelig når folk kommer med etterpåklokskap, men men.

 

Man må faktisk slutte å være naiv her på bruktmarkedet og internett generellt. Personlig oppmøte og oppkrav er det eneste som fungerer for meg iallefall. Dog å kjøpe nytt eier alt da :p

 

Takk for at du gjør oss oppmerksomme på tullebukker her på bruktmarkedet :D

Lenke til kommentar

Oppkrav er heller ingen løsning, da du ikke får se innholdet før du er betalt, så du kan være like langt. En annen ting er når man selger varer. Oppkravsendinger har en tendens til å aldri bli henta, så da er det kjøper som blir hefta med ekstra kostnader t/r, selv om man riktig nok får igjen varene.e

 

Skal man være 100% sikker er personlig oppmøte eneste alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

jeg var i forhandlinger med denne personen i går. Slik gikk forhandlingene (den første mailen er nederst):

 

 

 

Hmm, en grunn at jeg velger å kjøpe fra deg er at jeg hadde håpet på at vi

kunne gjøre handelen face to face. Jeg har blitt forsøkt svindlet en gang

ved forskudd betaling og da tok det nesten halvt år før Bærum politikammer

fikk ut fingeren.

 

Er det noe grunn at vi ikke kan gjøre det face to face siden vi begge to

bor i Akershus (Jeg bor i bærum, rett utafor Oslo)?

 

Når det gjelder prisen ville du godtatt 850 kr for CPU'en?

 

>

> den ble kjøpt i september ifjor... ved forskud betaler jeg frakten,og ved

> oppkrav blir det deg

>

>

>

> mvh

>

>> Date: Thu, 21 May 2009 22:55:43 +0200

>> Subject: RE: Bruktmarked.no - Annonseforespørsel

>> From:xxxxx

>> To: [email protected]

>>

>> Ok...Jeg er interessert i CPU'en. Men før jeg gir deg et tilbud lurer

>> jeg

>> på hvor gammel er den CPU'en?

>>

>> mvh,

>> B

>>

>> >

>> > hvilken versjon jeg har aner jeg ikke? har overclocket den til 4.1 på

>> > luft,hadde den der i ca 2 månder uten feil... men meningen var å selge

>> den

>> > videre så klokket

>> >

>> >

>> >

>> > den ned igjen til standard 3.0ghz

>> >

>> >

>> >

>> > mvh

>> >

>> >> To: [email protected]

>> >> Subject: Bruktmarked.no - Annonseforespørsel

>> >> From: xxxxx

>> >> Date: Thu, 21 May 2009 20:51:03 +0200

>> >>

>> >> Melding sendt fra Bruktmarked.no til (Annonsør):

>> >>

>> >> "xxxx" har valgt å sende deg en e-post angående annonsen

>> med

>> >> "Intel E8400 selges"

>> (http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/7219)

>> >> som du har lagt ut for salg på Bruktmarked.no.

>> >> ----------------------------------------

>> >>

>> >> "xxxxxx" skrev følgende:

>> >>

>> >> Hei,

>> >>

>> >> jeg lurer på hvilken versjon av E8400 du har. En del andre ting jeg

>> >> lurer på er hvorvidt du har overklokket den noen gang, hvor mye og

>> hvor

>> >> lenge.

 

Vel, etter at jeg krever personlig møte for handelen så blir han taus... Kan hende det at jeg nevner politiet i en bisetning hadde noe med saken å gjøre?

 

Jeg begynte å bli små mistenksom allerede når jeg ikke klarte å finne personen i noen skatteliste eller tlf. katalog.

Endret av bman
Lenke til kommentar

La fantasi være fantasi og kontakt politiet. Skjønner ikke at du ikke har gjort det med en gang.

Snakk med banken også. Du vil bli overaska hvor ofte de er villige å hjelpe en (forutsatt at det ikke koster dem en øre).

 

Denne fyren er sannsynligvis en liten fisk (mer penger å hente i det lange løpet ved å jobbe bak kassa på Rimi enn å svindle to tre stykker på bruktmarkedet, noe som sannsynligvis betyr at han kan ikke alle knepene i gamet. Så lenge du gir ikke opp så har du stor sjanse for at du får igjen pengene (så lenge kontoen er ikke i Nigeria) - men det vil ta langt tid.

Lenke til kommentar
La fantasi være fantasi og kontakt politiet. Skjønner ikke at du ikke har gjort det med en gang.

Snakk med banken også. Du vil bli overaska hvor ofte de er villige å hjelpe en (forutsatt at det ikke koster dem en øre).

 

Denne fyren er sannsynligvis en liten fisk (mer penger å hente i det lange løpet ved å jobbe bak kassa på Rimi enn å svindle to tre stykker på bruktmarkedet, noe som sannsynligvis betyr at han kan ikke alle knepene i gamet. Så lenge du gir ikke opp så har du stor sjanse for at du får igjen pengene (så lenge kontoen er ikke i Nigeria) - men det vil ta langt tid.

 

Nå har jeg ikke sagt at jeg skal "bruke" de to gode naboer. Det var mer billedlig ment. Jeg har nok mer tro på dem, enn det norske politiet, for å si det sånn :)

 

kongefamilienerdeilig: Det er dessverre slik i dette landet, at en blir "badass" hvis en prøver å stoppe disse forbanna iglene selv, kontra å vente 6 mnd på at politiet skal henlegge saker som har mappa full av bevis.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...