MPC Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hey Skal kjøpe ny hovudkort snart siden den gamle døde, og tenker eg kan fortsatt bruke den gamle Intel Core 2 Quad 2.4 Ghz Prosessoren og Noctua Heat Sinkinen, men lurar på korleis eg skal fjerne kjølepastaen frå CPUen og Heatsinken. Kan eg berre bruke papir og vatn? Qtips? Folk snakker om isopropyl og hansker, men eg begynner å bli litt usikker xD Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Isopropanol er tingen. Vann hjelper deg ikke (løser ikke opp kjølepastaen). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Alternativt om du ikke vil gnu mye og ikke er for nøye så kan du med en lo-fri klut gnu vekk kjølepastaen. Merk deg at papir anbefales ikke, personlig har jeg brukt pussekluter tiltenkt til rens av AR-15 løp i kaliber .223 eller 5.56mm og disse har fungert utmerket, passe små og billige. Kostet meg ca 50 spenn for en pakke på rundt 250 stykk. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Kaffefilter fungerer flott. Lite poeng i å gjøre mer om du ikke absolutt må ha den siste graden. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Dopapir har alltid funket som bare det for min del. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Dopapir har alltid funket som bare det for min del. SERIØST? Loer ikke det som bare F? Har prøvd det en gang men fant ut at det ikke var spesielt bra. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Isopropanol er tingen. Vann hjelper deg ikke (løser ikke opp kjølepastaen). Kondensfjerner (fåes på bensinstasjoner) inneholder mye isopropanol og selges til en relativt overkommelig pris. Det viktigste er dessuten at man ikke må "smøre på for tykt" med ny kjølepasta. Det skal ikke mer til enn at det fyller alle mikroskopiske ujevnheter i overflatene til CPU og kjøler, slik at varmen kan flyte fra CPU til kjøler gjennom fast stoff og ikke bli hindret av små luftlommer på veien. Formålet er altså å maksimalisere den effektive kontaktflaten mellom CPU og kjøler. (Det ideelle hadde vært å bruke vann, men det som ikke renner bort med en gang og kortslutter et eller annet, vil fordampe i løpet av kort tid.) edit: Kjølepasta er forøvrig et tema som er like myteomspunnet som høyttalerkabler ... Endret 22. mai 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Dopapir har alltid funket som bare det for min del. SERIØST? Loer ikke det som bare F? Har prøvd det en gang men fant ut at det ikke var spesielt bra. Jeg bruker billigste sort:p så det er sikkert mer slitesterkt enn disse sosse-modellene noen "må" ha (inkludert den gamle nabokjerringa jeg deler bad med på hybelen). Det loer litt etter hvert, men da snur jeg jo bare den lille "ballen" jeg har lagd med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå