konduktans Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Som resten av verden, har jeg også kastet meg på kostholdsendrings-bølgen. Jeg prøver så godt jeg kan å spise sunt, og ser bare et sticking point for øyeblikket. Helgene. En kan jo ikke ha det gøy uten alkohol( ) så jeg er på jakt etter noen forholdsvis sunne drikkevarer. For tiden går det mest i Hansa øl og Vikingfjord blanda med Red Bull/Battery/appelsinjuice e.l. Det jeg tror er det sunneste jeg drikker blir screwdriver(Vikingfjord+appelsinjuice). Finnes det noe sunnere alternativ? OT: Hvor får jeg tak i syrlig eplejuice? Juice som smaker likt de mørkeste grønne eplene en får kjøpt på butikken? Trenger det for å komplettere drinken min: 1 del Sourz Apple(eller Mickey Finn) 1 del 40% vodka 2 deler eplejuice Ferskpresset limejuice Masse is Edit: Jeg presterte å skrive sundt i stedet for sunt =/ Endret 22. mai 2009 av conflict Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Altså, det å drikke er ikke sunt i utgangspunktet. End of story. Alkohol inneholder både en hel del kalorier, pluss at leveren prioriterer å bryte ned alkohol framfor fett, sånn at denne blir forsinket. Legg til all junk man legger i seg etter en god kule, så ser du hvor jeg vil. Nå vet jeg ikke helt hvor du vil med kostholdet ditt, det du lister opp har jo en del sukker i seg, men det finnes noen lavkarbo-øl som visstnok skal smake helt OK og ha mindre karbohydrater enn vanlig øl. Men du får nok aldri noe alkoholholdig drikke stemplet som sunt. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Har smakt et par typer lavkarbo-øl, men er ikke så glad i dem Tuborg lite og den grå boksen med vertikal oransje stripe. Bare tror jeg den heter. Ikke for meg. Får ta meg en tur på CC Mat i dag(som har bra utvalg) og kjøpe litt forskjellig så jeg får testa Er lavkarbo-øl sunnere enn appelsinjuice+vodka? Endret 22. mai 2009 av conflict Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Alkohol er gift, så du får ikke tak i sunn alkoholholdig drikke. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 nå skal det sies at det er dobbelt så mye kalorier i en 0.5 brus en 0.5 øl Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Greit at alkohol ikke er sunt, men noen som vet hva den sunneste alkohol-drinken er da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Men det skal godt gjøres å drikke like mye brus som du gjør med øl en kveld. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Rødvin Kan umulig bli sunnere en gjeret frukt. Endret 22. mai 2009 av Akidon Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hmm. Hvis man tar noe som er veldig sunt, som svarthyllsaft eller andre fruktsafter med lavt sukkerinnhold og høyt næringsinnhold og blander med så ren som mulig sprit (polets 60% er vel det beste) kan vi være inne på noe. Jeg antar at du har tenkt å nå en viss rus, problemstillingen da er å nå den med minst mulig overflødige karbohydrater, og om man i tillegg kan få i seg antioksidanter, mineraler eller proteiner i tillegg må det sees på som et pluss. Går det an å putte noe proteinpulver i blandingen? Proteinpulver, svarthyllsaft, 60%. Æsj. Nei, for min egen del får det være, skal man ha det moro med å leke med alkohol får man jammen meg se å tåle steken og takle det man får med av karbohydrater. Alkoholens skadeeffekter er tross alt mye større. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Bytt ut alkoholen med et visst rusmiddel som gir stort sett samme effekt, minus alle de kjipe bivirkningene. Billigere og mye sunnere. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Bytt ut alkoholen med et visst rusmiddel som gir stort sett samme effekt, minus alle de kjipe bivirkningene.Billigere og mye sunnere. Hva da? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) @ Tror han snakker om metamfetamin. Det sunneste må være å drikke minst mulig, enten ved å drikke sterkere sprit, eller å oppnå lavere rus. Bør kansje blande med noe som gir tilbake alt du forbrenner. Endret 22. mai 2009 av Dynejonas Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Haha Har kjøpt inn Carlsberg Lite og Ringnes Lite, så får prøve de to og se hvordan det går =) Men moralen er at så lenge jeg trener og har et forholdsvis sunt kosthold, så er det ikke så ille om jeg drikker et par sixpacker i uka? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vet ikke om du kan si det når alkohol kan karakteriseres som gift for kroppen. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 "Et par sixpacker i uka" er ekstremt mye imho. Ihvertfall om du har planer om å ta kostholdet halvveis seriøst. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Ikke 12 halvlitere, men 12 .33L flasker Jeg veier 80 kg, og det pleier å bli omtrent 8 halvlitere om det er en "skikkelig" kveld. Vil ikke si jeg synes det er så veldig mye. Nå skal det sies at jeg har begynt å drikke mindre(har ikke behov for alkohol i like stor grad for å ha det gøy), så det blir med noen kosepils med gutta. Har jo vært russetid, og det har gått ganske hardt for seg. Men veit ikke hvordan drikkesituasjonen blir fremover. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Da har jeg åpna en Carlsberg LITE, og er ikke overbevist. Det smaker utvannet øl, og har kun 4,1%. Det smaker rett og slett litt kjedelig. Passa dog bra til pølser Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Har prøvd de fleste av lite-variantene med samme hensikt som deg, og for meg stiller Carlsberg og Hansa sine varianter best. Men ja. Det er tamt (og ikke minst, dyrt). Med Carlsberg lite (4,1%) må du også helle nedpå en ekstra for å nå samme form . Slo fort fra meg dette lite-ølet. Drikker heller vanlig pils og tar en ekstra treningsøkt påfølgende uke Endret 22. mai 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Tror jeg slenger meg på den. Det blir fort mye penger ut av det, og trening er jo bare gøy. Har vært sjuk så å si konstant siden 1. mai, så har ikke fått trent på en stund. Men i morra skal jeg trene bort alt sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå