abene Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Microsoft skal om noen uker legge ut SP2 for Vista og Server 2008. Les mer Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 De burde la Vista få dø i fred. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 og du burde holde kjeft:) men fra spøk til revolver: mener du at alle de hundretusen som har kjøpt vista via en ny pc de siste par årene bare skal få sitte med sjegget i postkassa? Jeg har selv brukt vista siden det var i beta og skal ikke benekte at det har sine svakheter, men det er mye bedre enn sitt rykte! Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 La SP2 være den siste service packen som kommer til Vista . Synes de kan legge alle sine ressurser på W7 Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 De burde la Vista få dø i fred. La SP2 være den siste service packen som kommer til Vista . Synes de kan legge alle sine ressurser på W7 Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer. Navneskifte var nødvendig pga all negativ omtale Vista har høstet(med rette). Skift navn og gjør noen små endringer så vil de fleste forbrukere der ute tro de har å gjøre med et nytt produkt... Tester viser at Windows7 ikke er raskere enn XP, men stiller seg på linje med Vista. Win7 er heller ikke mer sikkert. Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer. Navneskifte var nødvendig pga all negativ omtale Vista har høstet(med rette). Skift navn og gjør noen små endringer så vil de fleste forbrukere der ute tro de har å gjøre med et nytt produkt... Tester viser at Windows7 ikke er raskere enn XP, men stiller seg på linje med Vista. Win7 er heller ikke mer sikkert. Det hadde vært noe det. Da tror jeg SP2 har litt av en jobb å gjøre. Holder meg nok til Windows 7. Endret 22. mai 2009 av aanseth Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 ... Win7 er heller ikke mer sikkert. Win7 er sikrere enn XP. Kanskje også sikrere enn vista, siden de har endret på oppførselen til UAC så kan det hende færre skrur den av fullstendig. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg har ikke noe i mot den nye UAC-modellen i Win7. Synes oppførselen dens ligger nærmere opp til *nix, som er positivt. Lenke til kommentar
kristianO Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer. Navneskifte var nødvendig pga all negativ omtale Vista har høstet(med rette). Skift navn og gjør noen små endringer så vil de fleste forbrukere der ute tro de har å gjøre med et nytt produkt... Tester viser at Windows7 ikke er raskere enn XP, men stiller seg på linje med Vista. Win7 er heller ikke mer sikkert. Har du testet W7? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vista kan en gang i blant ha sine merkeligheter. Men generelt har det funket bra for meg.. Det er en uke siden jeg starta maskinen på nytt nå, og ikke noe problem med det. Jeg har heller aldri hatt problemer med virus eller lignende. Det tok knekken på gamlemaskinen og XP.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer.Nei. Windows 7 er Vista R2, akkurat som 2008 R2 tilsvarer Win7 men ikke 2008 SP2 som tilsvarer Vista SP2! EDIT: Ellers er det synd at nyhetsbildet inneholder mye "1. snart, 2. snart, 3. veldig snart, 4. om 2 uker" på servicepacks. Endret 22. mai 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Har hatt litt trøbbel med at ting en har slettet fra "skrivebordet" i Vista har gjennoppstått. Og at når jeg har høyreklikket inne i ett "Lagre som"- eller i ett "Åpne"-vindu for å kunne opprette en "Ny folder", så har ikke funksjonen fungert, men den knappen som er i vinduet for å opprette en "Ny folder", den har fungert. Merkelig. Testet i dag, og det virket som det egentlig skulle ha virket, og ikke på den rare måten nå i dag. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vista er ikke akkurat noe jeg har jublet over. Har flere ganger blitt avslått når jeg skal slette filer fordi jeg ikke er administrator, men jeg har jo bare en konto på pc-en så da må jeg nesten være det. Ellers er vista greit men heller xp. Microsoft kunne laget en ny xp utgave med litt mer sikkerhet, ikke så mye som på vista og en ny layout. Hadde nok blitt populært Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Nei, se det. Jammen gjenoppstod den folderen jeg nevnte i forrige post. Vista skal vel ikke fungere slik? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vista er ikke akkurat noe jeg har jublet over. Har flere ganger blitt avslått når jeg skal slette filer fordi jeg ikke er administrator, men jeg har jo bare en konto på pc-en så da må jeg nesten være det. Du er ikke administrator selv om du har bare en konto nei... Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ingen tvil om at Win7 er Vista 2.0... Det burde ihvertfall være mye billigere enn det Vista var når det kom ut, men kjenner man M$ rett, så melker de kuen til den dør. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ingen tvil om at Win7 er Vista 2.0... Det burde ihvertfall være mye billigere enn det Vista var når det kom ut, men kjenner man M$ rett, så melker de kuen til den dør. Gi meg en merkevare eller et produkt som ikke blir melket for alt det er verdt . Alt blir melket til den siste dråpe Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg har selv brukt vista siden det var i beta og skal ikke benekte at det har sine svakheter, men det er mye bedre enn sitt rykte!Kan du nevne noen? Har selv brukt vista i en uke nå og må si at det har vært en treig start. I begynnelsen var hele systemet utrolig treigt, det har blitt litt bedre nå. Utseendemessig er det elendig utvalg av offisielle non-glossy skins (basic / aero), så jeg endte med classic. Det som irriterer meg mest foreløpig er den automatiske oppfriskningen av mapper som man kopierer / flytter noe til. Videre finnes ikke tweakUI for Vista slik jeg har forstått, og jeg har fortsatt ikke funnet ut hvordan jeg skal legge til maler for nye filer i høyreklikksmenyen, noen som vet? Lenke til kommentar
rXXi Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 For store selskaper i Norge, så vet jeg mye om hvor dumt det var for i alle fall et selskap å oppgradere til Vista fra XP. Noen steder ble det spart på krona når det gjaldt maskinvare. Men Vista var bestemt å skulle komme. Og det gjorde det også. Dessverre. At det lages sp2-pakker, er på en måte bare noe som burde være bra, når hele selskapet er stucked i dette os'et i alle fall. Man har liksom ikke noe valg: Bare klapp og smil og vær glad og fornøyd. Overgangen til neste os blir i alle fall mye kortere, ettersom at det er "samme system". Jeg kjører gratis W7 rc, og er STRÅLENDE fornøyd. Første gang jeg har prøvd et så ferdig os siden 1995. XP var like stort, men etter å brukt W7 på diverse gamle maskinvarer, så har jeg bare erfart fordeler med å oppgradere fra XP. Jeg har hørt at MS har gått over til å skulle utgi ny windows-versjon oftere i fremtiden. Stemmer det? Noen? Lenke til kommentar
TAZHEL Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 er jeg den eneste i verden som elsker vista, har aldri hatt problemer med min selvbyggde pc. skulle tro det var laget til meg. Dessuten alle tror windows 7 er redningen, men var det ikke det vi sa til VISTA også. Gleder meg til SP2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå