daim Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei, har en bærbar pc som jeg plages litt med, internet explorer fryser seg når jeg for eksempel trykker på et bilde. Da henger den seg helt opp. Pc`n min fungerer fint i andre programmer og slikt. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Huk fast Windbg og kjør !analyze -hang og vips. Alle heng i Internet Explorer som jeg har gått gjennom har omtrent bestandig skyltes tredejpartstillegg. Lenke til kommentar
daim Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Huk fast Windbg og kjør !analyze -hang og vips. Alle heng i Internet Explorer som jeg har gått gjennom har omtrent bestandig skyltes tredejpartstillegg. Hvor gjør jeg det? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Windbg er et program som kan brukes for å "huke seg på" prosesser når de enten henger eller kræsjer for å kunne gjennomgå minnet deres og dermed avgjøre hvorfor programmet kræsjet/hengte seg. !analyze -hang kommandoen kan da kjøres slik at programmet selv gjennomgår minnet til prosessen som hengte seg og gi en mulig forklaring på hvorfor. Hvor man får tak i programmet og hvordan det settes opp er forklart i Guiden min ovenfor "Hvordan feilsøke Windows" En alternativ måte å feilsøke er at siden de fleste heng i weblesere skyldes tredjepartstilegg kan man da prøve å kjøre webleseren uten tredjepartstilegg og se om problemet vedvarer. Dermed kan man aktivere tilegg en etter en for å se hvilke tilegg som forårsaker feilen. Dog er ulempen med denne fremgangsmåten at det ikke er garantert å gi noe godt svar om problemet skulle vise seg å være noe annet. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Internet explorer pleier å kræsje ofte, hva med å bruke firefox eller opera istedet? Endret 22. mai 2009 av GunnarGul Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Genialt forslag! Når du først er i gang hvorfor fjerner du ikke hele windows og legg inn en linux distro? Disse er magisk konstruert slik at det er ikke mulig å hverken kræsje eller "fryse". Når du først er igang hvorfor selger du ikke hele pc'en og kjøper en sykkel? Mye sunnere og kræsjer heller ikke så ofte(Om du er forsiktig) Lenke til kommentar
daim Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Så det er bare å kjøre Windbg så blir det bra? er ikke no alternativ og bytte til ff eller opera. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Windbg vil gi en pekepinn hva som er feil. Når man vet hva som er feilen kan man så rette den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå