Vikingspeider Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Fikk lyst til å putte siste blogginnlegg her for tilbakemeldinger. Ser at jeg skled litt ut og hadde lite struktur i nest siste avsnitt, men det var sent og jeg gadd ikke akkurat disposisjon, så... Mitt om natten Vel Ellen, nå skriker du sikkert høyt og river deg i det blonde håret ditt fordi jeg har en stave- og formuleringsfeil i tittelen på innlegget, som er så grov at den burde hatt 18-års-grense og vært gjennomsensurert av Medietilsynet - ja, kanskje til og med med en kledelig svart sladd foran hele greia. Men så dum er jeg neimen ikke - i alle fall ikke i dag. For saken er nemlig den at tittelen referer til hva nettopp jeg driver med når klokken er slagen både tolv og ett - og ethvert tenkende menneske på jordens overflate burde skjønne at jeg driver med mitt. Og for øyeblikket foregår dette om natten. Derav tittelen. Nå er klokken altså 16 minutter over ett om natten, eller kvelden eller morgenen, alt etter som du ser det - og selv om jeg føler meg en ørliten smule trøtt kan jeg ikke få meg selv til å gå og bysse lalle i senga mi. Hvorfor? Jo, fordi jeg som alltid har en skrivekløe som kommer til å utvikle seg til en skrivesvie dersom jeg ikke gjør noe med den. Det er dog slik at det er vanskelig å finne noe spesielt interessant å blogge om på et tidspunkt som dette - det sier jo noe at jeg for noen minutter siden var desperat nok til å velge det første og beste emnet, nemlig det objektet jeg finner nærmest meg i skrivende stund - med andre ord min nye "7. sans"(se forrige innlegg) - å skrive om. Så her sitter jeg altså og prater med min kusine Vilde om hvor høyt mitt ønske er om at hun skal finne på et tema for meg. På banen blir brakt idéen om at jeg en gang i fremtiden skal produsere min egen bok, men dette kommer fra meg og er derfor mer eller mindre irrelevant i denne sammenhengen. Eller kanskje det ville vært interessant? Jeg burde jo med min fantasi kunne finne på noe originalt - noe som ingen har skrevet om før, noe nytt og spennende... hva med en gutt som av uforklarlige årsaker er blitt adoptert av sin slemme onkel og tante, og finner ut på sin elleveårsdag at grunnen til at han er så annerledes som han er... nei, dette begynner å høres litt for kjent ut. Vilde hevder nå det er smart av meg å skrive et innlegg i bloggen min om at jeg er frustrert over å ikke ha noe å skrive om. Når sant skal sies er dog dette et emne en kan si ganske mye om -(Fra beskrivelse: her forsvinner noe struktur og sammenheng) når jeg tenker meg om vet jeg jo at jeg har dager der dagsformen for skriving er kjempegod og både hjernen og fingrene later til å fungere godt. I dag føles omtrent som en slik dag. Men hva hjernen angår er dette nok litt mer i forhold til artikulering og formulering enn å finne noe å skrive om, da jeg som dere kanskje har forstått nå ikke kommer på allverden av interessante temaer. Men nå har jeg i alle fall tømt meg for en liten smule tanker rundt emnet "ingenting". Jeg håper dere fikk mye ut av det - for nå tror jeg at jeg skal legge meg. Edit: Just in case http://sondreoverby.blogspot.com/ Endret 22. mai 2009 av SondreOverby Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Flott språk. Du skriv flott. Berre at eg ville gjort nokre få endringar i "innledningen" for å gjere den litt meire oversiktleg: Kanskje heller: Vel Ellen, nå skriker du sikkert høyt og river deg i det blonde håret ditt fordi jeg har en stave- og formuleringsfeil i tittelen på innlegget. Den er vel så grov at den burde være påsatt en 18-års aldersgrense og vært sensurert av Medietilsynet - ja, kanskje til og med fått en kledelig svart sladd foran hele greia. Gjennomsensurert ble enda litt verre enn smør på flesk, og det ovafor var i byrjinga ein setning. Den ble litt lang. Men så dum er jeg neimen ikke - i alle fall ikke i dag. For saken er nemlig den at tittelen referer til hva nettopp jeg driver med når klokken er slagen både tolv og ett - og ethvert tenkende menneske på jordens overflate burde skjønne at jeg driver med mitt. Og for øyeblikket foregår dette om natten. Derav tittelen. Og det ovenfor ^, ja det er heilt flott. Og resten v, ja det er heilt flott. Vildes idé er fin, den. Sett til verda ei ny bok ein gong. Endret 22. mai 2009 av Norvegisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå