Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå som jeg hører og merker at hele PC'en kollapser så er det på tide med nye deler. Egentlig er det en 2 år gammel Acer stasjonær der jeg bare har skiftet skjermkort (Geforce 8800 GT).

Tilleg kjøpte jeg skjermkortet der jeg måtte kjøpe ny strømforsyning (450W).

Hovedkort

Dette her har jeg valgt som ser god ut, en av vennene mine har ett sånt og sa den kjører helt fint. Jeg skal da legge delene ved å bruke dette hovedkortet.

Minnebrikker

Jeg skal ha 4GB RAM minst og tenkte jeg kunne velge disse.

Jeg skal både ha ny harddisk og prosessor men vet ikke hva jeg skal velge for jeg er litt usikker på hva jeg egentlig skal ha.

Det jeg tenkte er jo en mest mulig stillegående harddisk som ikke bråker så voldsomt sånn som min gjør når den arbeider.

Og prosessor så vil jeg spørre dere om hva som egentlig er best ved å velge dual-core eller quad-core? Jeg tipper at quad-core varer litt lengre gjennom årene men er dyre. Og dual-core er vell billigere og veldig gode nå.

En ting til, vil strømforsyningen holde til alt dette her?

Endret av Trolltyv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vurdert å styre unna nVidia hovedkort så lenge som mulig. Intel sine chipset er bedre. Sats på et billig P45-hovedkort fra Gigabyte f.eks. De lager bra vare,uten at det koster skjorta.

Av prosessorer ville jeg nok satset på en E8400/E8500, altså dobbeltkjerne. De yter fremdeles bedre enn quad i spill siden de er lettere å få stabile på høy frekvens. Det er fortsatt bedre med 2 kjerner på 3,4GHz enn 4 på 3ghz. Kanskje spill blir mer optimalisert i fremtiden, men det er nok år unna fremdeles.

4GB er fornuftig, men ville seriøst vurdert DDR2 8000 eller høyere, altså 1000 eller 1066mhz ramhastighet. Da har du større margin når du skal overklokke prosessoren din.

PSU holder nok litt til, men takler ikke allverdens med oppgraderinger. Går kanskje greit med en ATi 4870 skjermkort, men da lever du nok godt ute i grenseland.

Samsung Spinpoint F1 er gode harddisker som ikke bråker i det hele tatt. Leveres hvertfall i 750 og 1000GB-utgaver.

Har du tenkt på nytt skjermkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...