Gå til innhold

External spiller i XMBC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å bruke andre videoavspillere enn den som integrert?

Får nemlig en mulighet om enten å velge den som er integrert eller ekstern. Men det skjer ingenting når jeg velger dette valget.

tenkte feks å bruke VLC

eg prøvde det samma for ei stond si, for eg ville ha KMPlayer istedet, siden eg har vore så fornøyd me den spilleren-men fikk det heller ikkje til.

viss eg ikkje tar feil, så e det ein bedre koda MPC spiller som er integrert i XBMC, å den spiller av filer me høgere bitrate enn ka alle andre spillere eg har prøvd + den spiller også av iso filer bland annet uten å "mounte" iso`en, og full hd/STREAM filer uten å legge de til, så eg fant ingen grunn t å skifta an ut.. men e det det kosmiska du tenke på, så skjønne eg, men praktisk bruk, så den integrerte det beste valget...

Lenke til kommentar
Trådstarter: Om jeg husker riktig har du en Atom-basert HTPC. Da er ikke VLC et veldig godt valg, da den ikke avlaster CPU i det hele tatt, IIRC.

det stemmer....

men hvilke andre spillere kan brukes/anbefales da?

og hvordan kan en få denne spilleren brukt i XMBC?

Lenke til kommentar

Opprett ei fil, advancedsettings.xml - inni denne legg du;

<advancedsettings>
<video>
 <defaultplayer>externalplayer</defaultplayer>
</video>
<externalplayer>
 <filename>c:\applications\mp home cinema\mplayer.exe</filename>
 <args>-fs</args>
 <forceontop>true</forceontop>
 <hidexbmc>true</hidexbmc>
 <hideconsole>false</hideconsole>
 <hidecursor>false</hidecursor>
</externalplayer>
</advancedsettings>

Denne fila skal du legge på ein gitt plass. Avhengig av kva val du gjorde under installasjonen av XBMC. Når eg installerte, valte eg å legge all data i c:\program files\XBMC\.

Men, eit val gjer at brukerdata blir lagt i bruker profilen din, til dømes \Documents and Settings\[user]\Application Data\XBMC i XP eller i \Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC på Vista.

Prøv deg fram. :-)

Under <externalplayer> ligg det ein sti, som peiker mot den eksterne spelaren. I dette tilfellet peiker den mot Media Player Home Cinema som ligg på c:\applications\mp home cinema. Denne støtter DXVA, og vil i dei tilfella det er mogleg avlaste CPU.

Du kan sjølvsagt lage endringar.

Anbefalar deg å lese på XBMC.org sitt forum.

[WINDOWS] External Player Support Thread

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...