pierce007 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Går det an å bruke andre videoavspillere enn den som integrert? Får nemlig en mulighet om enten å velge den som er integrert eller ekstern. Men det skjer ingenting når jeg velger dette valget. tenkte feks å bruke VLC Lenke til kommentar
Azaziel Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Går det an å bruke andre videoavspillere enn den som integrert?Får nemlig en mulighet om enten å velge den som er integrert eller ekstern. Men det skjer ingenting når jeg velger dette valget. tenkte feks å bruke VLC eg prøvde det samma for ei stond si, for eg ville ha KMPlayer istedet, siden eg har vore så fornøyd me den spilleren-men fikk det heller ikkje til. viss eg ikkje tar feil, så e det ein bedre koda MPC spiller som er integrert i XBMC, å den spiller av filer me høgere bitrate enn ka alle andre spillere eg har prøvd + den spiller også av iso filer bland annet uten å "mounte" iso`en, og full hd/STREAM filer uten å legge de til, så eg fant ingen grunn t å skifta an ut.. men e det det kosmiska du tenke på, så skjønne eg, men praktisk bruk, så den integrerte det beste valget... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Trådstarter: Om jeg husker riktig har du en Atom-basert HTPC. Da er ikke VLC et veldig godt valg, da den ikke avlaster CPU i det hele tatt, IIRC. Endret 23. mai 2009 av Spragleknas Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Trådstarter: Om jeg husker riktig har du en Atom-basert HTPC. Da er ikke VLC et veldig godt valg, da den ikke avlaster CPU i det hele tatt, IIRC. det stemmer.... men hvilke andre spillere kan brukes/anbefales da? og hvordan kan en få denne spilleren brukt i XMBC? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Opprett ei fil, advancedsettings.xml - inni denne legg du; <advancedsettings> <video> <defaultplayer>externalplayer</defaultplayer> </video> <externalplayer> <filename>c:\applications\mp home cinema\mplayer.exe</filename> <args>-fs</args> <forceontop>true</forceontop> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <hidecursor>false</hidecursor> </externalplayer> </advancedsettings> Denne fila skal du legge på ein gitt plass. Avhengig av kva val du gjorde under installasjonen av XBMC. Når eg installerte, valte eg å legge all data i c:\program files\XBMC\. Men, eit val gjer at brukerdata blir lagt i bruker profilen din, til dømes \Documents and Settings\[user]\Application Data\XBMC i XP eller i \Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC på Vista. Prøv deg fram. :-) Under <externalplayer> ligg det ein sti, som peiker mot den eksterne spelaren. I dette tilfellet peiker den mot Media Player Home Cinema som ligg på c:\applications\mp home cinema. Denne støtter DXVA, og vil i dei tilfella det er mogleg avlaste CPU. Du kan sjølvsagt lage endringar. Anbefalar deg å lese på XBMC.org sitt forum. [WINDOWS] External Player Support Thread Endret 23. mai 2009 av Gaz West Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå