JosteinW Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg har en D-link DIR-615 router hjemme. Nå er jeg ikke hjemme, men skulle gjerne ha logget meg på routeren og endret litt på oppsettet. Er det mulig? Må jeg evnt ha satt den opp til å tillate det eller er det standard? Er det en egen port på routeren jeg kan logge inn på? Jostein Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Du må aktivere det: ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...UAL_2.20(E).pdf side 52. Du må da også vite den eksterne ipadressen (www.ipadresse.no) Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) oops Endret 22. mai 2009 av Alinoe Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Ja det er mulig, men du må være hjemme for å sette routeren til å akseptere ekstern innlogging. Du finner det under Tools, Admin -> Enable Remote Managment i oppsettet av router. Du bør også sette opp en DDNS, f.eks hos D-Link Dynamic DNS (egentlig DynDNS). Fremgangsmåte er forklart. Men husk at du på denne måten lager et potensielt hull for ufine aktører. DIR-615 har nemlig ikke mulighet for å kjøre "remote managment" i SSL (https), så alt du sender vil være i klartekst. Dårlig passord gir også mulighet for angrep. Nismo hadde svaret før meg. Endret 22. mai 2009 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå