Gå til innhold

Hva synes du om melk? Hvilken liker du best?

Hvilken melk liker du best?  

425 stemmer

1. 1. Melk:

• Skummet melk
      32
    • Ekstra lett melk
      93
    • Lett melk
      164
    • Hel melk
      64
    • Melka skal komme rett fra tanken
      21
    • Melk? Æsj.
      47
    • Dessverre, jeg er laktoseintolerant
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke fordra melk.

Kan jeg spørre om du har hatt mange benbrudd og/eller brister?

Absolutt aldri. Har ikke brukket noe som helst. Heller tvert i mot, jeg har en kraftig kroppsbygning. Men, det er jo ikke slik at jeg ikke får i meg D-vitamin og kalsium, det får jeg jo f.eks gjennom maten jeg spiser, for selv om jeg ikke drikker melk rett fra glasset, så spiser jeg jo melkeprodukter, dvs det er nå byttet ut med fløte grunnet lavkarbokosthold.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Melk i ren form er kvalmende, uansett type. Sjokolademelk, melk til kornblanding, melk i te o.l. kan gå, men da spiller typen ingen rolle, for man skal ikke smake selve melken uansett. Har jeg noen gang behov for å brekke meg blir jeg nødt til å bælme melk.

Lenke til kommentar

Før kunne jeg ikke drikke melk fordi jeg spydde bare jeg kjente smaken, lukten eller i det hele tatt så et glass med melk. Men greide å tvinge i meg skummet melk for en stund siden, nå liker jeg det. Drikker det ikke så ofte, men klir ikke bare ved smaken lenger, så. :)

Lenke til kommentar

En venn av meg elsker å drikke det han kaller Ploskiabel. Drikken er kroppstemperert H-melk farget rosa med konditorfarge og blandet med sukker til mettet løsning.

Wat...

Helmelk i glasset, rismelk i skålen (cornflakes, jordbær, etc.).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Steikki nesten 400 medlemmer som har stemt jo.. Hadde helt glemt at jeg oppretta denne tråden.. Nå er jo pollen nesten empirisk verdt noe, kanskje jeg skal informere Tine? :)

Lett melk leder (ikke overraskende?) med nesten 50 % av stemmene jo?! Trodde det var flere H-melk-drikkere der ute...

Selv er jeg fortsatt fan av melk som holder 3,7*C rett fra tanken i fjøset, men som student i byen går det mest i H-melk.. Svært glass H-melk og nystekt toast! Yum!

En venn av meg elsker å drikke det han kaller Ploskiabel. Drikken er kroppstemperert H-melk farget rosa med konditorfarge og blandet med sukker til mettet løsning.

Ploskiabel?! I helvette? Kjøper han det ferdig eller må han lage det selv? Hørtes helt forjævlig ut.. :p

tine_hel_melk.jpg

Stort sett til alle brødmåltider.

Lettmjølk er greit, alt under er vatn med mjølkesmak.

Alt under Lett Melk er vann! Helt enig!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg liker godt melk, men tåler det ikke av en eller annen grunn. Får sprutoppkast 20 sekunder etter jeg har tatt en slurk.

Misunner alle de voksne "kalvene" som kan drikke mye melk.

Det må være ett eller annet med tilberedingen her i landet jeg ikke tåler for "langtidsmelk" i Spania har jeg ingen problemer med å drikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...