Gå til innhold

Hva synes du om melk? Hvilken liker du best?

Hvilken melk liker du best?  

425 stemmer

1. 1. Melk:

• Skummet melk
      32
    • Ekstra lett melk
      93
    • Lett melk
      164
    • Hel melk
      64
    • Melka skal komme rett fra tanken
      21
    • Melk? Æsj.
      47
    • Dessverre, jeg er laktoseintolerant
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
at noen kan like lettmelk framfor helmelk skjønner jeg virkelig ikke. dess mer fett dess bedre. NAM!

Jo mer fett, desto usunnere. Når vi er inne på smak, så er dette individuelt. Slik vi alle vet; smaken er som baken. :)

Personlig syns jeg lettmelk har en perfekt balanse og foretrekker dermed denne typen melk. Hender at jeg handler inn ekstra lett nå og da, grunnet at den er så frisk. Melk er fint å leske seg med. :)

Tråden flyttes med dette til mat og drikke.

Endret av Onyx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes;

Skummet melk er litt melk blandet med masse vann. Tynn og ekkel, drikker ikke om jeg ikke må.

Ekstra Lett er fantastisk god når den er iskald, og er da en favoritt! Men om den er vanlig "kjøleskapskald" er den tam.

Lett melk er den melka jeg drikker mest av. Kan hende det er pga vane. Jeg synes det er god, men aldri eksepsjonell.

Hel melk er egentlig favoritten, men pga samboer bare drikker lett, blir det til at jeg ikke handler inn hel til kun meg selv, så ofte. Men plukker med et par liter når jeg kommer på det. Hel er fantastisk god når den er kald, sammen med melkesjokolade og smaker definitivt best i matlaging.

Laktoseredusert melk klarer jeg ikke drikke til annet enn brød med nugatti, da den er altfor søt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg drikker mest ekstra lett og syns den er god. Men kan drikke alle typer, er ikke så kresen. Også kjøper jeg q-melk i stedet for tine, hvis jeg ha mulighet for det. Liker fettprosenten demmers litt bedre, innbiller jeg meg hvertfal.

Edit, har drukket mye melk rett fra tanken også. Blir som h-melk, kansje litt fetere?

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har problemer med å velge mellom hel og lettmelk. Det kommer helt an på humøret.

Ekstra lett og skummet blir mer vann enn melk, og er ikke noe særlig.

Om jeg må velge mellom hel og lett lander det nok på hel, den smaker bedre. Men om jeg er veldig tørst foretrekker jeg den litt tynnere lettmelken.

Rett fra tanken har jeg aldri smakt, kan tenke meg at det er godt det og.

Lenke til kommentar

Drakk mye hel før, men har gått over til lett. Skummet/ekstra lett går til nød hvis det absolutt ikke er noe annet tilgjengelig.

Drikker fort ca 2-3l per dag på en helt normal dag. Så det blir ganske fort stappfult med melkekartonger i kjøpeskapet. :p

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...