Gå til innhold

Hva synes du om melk? Hvilken liker du best?

Hvilken melk liker du best?  

425 stemmer

1. 1. Melk:

• Skummet melk
      32
    • Ekstra lett melk
      93
    • Lett melk
      164
    • Hel melk
      64
    • Melka skal komme rett fra tanken
      21
    • Melk? Æsj.
      47
    • Dessverre, jeg er laktoseintolerant
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg får rå, økologisk melk fra en bonde i nærheten av her jeg bor. det smaker fantastisk. siden melka ikke er homogenisert så flyter fettet til toppen... det er herlig. pleier alltid å drikke topplaget først - der er det sikkert 6-7 % fett, og det er faen meg herlig.

at noen kan like lettmelk framfor helmelk skjønner jeg virkelig ikke. dess mer fett dess bedre. NAM!

• Liker 1
Lenke til kommentar

pleide å drikke minst en liter for dagen før.

måltid etter hver eneste "baneskoleskoledag": 5-8 loffskiver med nugatti og en liter melk ;) (lett selvfølgelig)

nå er det mye mindre, men spiser jeg mat der melk passer eller jeg bare får lyst på melk så går det jo litt..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+9817324

"siden melka ikke er homogenisert"

Homseri er fysj ja :D

Den am. melka er ikke så verst , bare ikke like god som den norske ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Iskald lettmelk er det beste som finnes... Jeg kan drikke melk til alt, det er nesten på grensen til det syke. Sjokoladekake og melk er jo nevnt gjennom tråden. Og nybakt brød med brunost og melk ved siden av. Ferskt brød med makrell i tomat og melk er yummy! For ikke å snakke om stekt mat, da er melk obligatorisk.

Egg & Bacon, stekte poteter, tomatbønner og MELK! Fulgt av en kopp helsvart kaffe. Det er sjåfør'n sin, det. Fungerer utmerket for fyllenerver!

Svensk mellanmjölk er også god. Men da jeg var i Ungarn i 93, fikk vi melk på pose. Å fytti rakker'n, det smakte IKKE godt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...