Gå til innhold

Hva synes du om melk? Hvilken liker du best?

Hvilken melk liker du best?  

425 stemmer

1. 1. Melk:

• Skummet melk
      32
    • Ekstra lett melk
      93
    • Lett melk
      164
    • Hel melk
      64
    • Melka skal komme rett fra tanken
      21
    • Melk? Æsj.
      47
    • Dessverre, jeg er laktoseintolerant
      6

Anbefalte innlegg

Hoi! Merker nå hvor ødelagt jeg er blitt av å studere litteratur. Det kan minne litt om Free Indirect Discourse. Når du skriver akkurat som karakteren tenker der og da.. Auauau. Håper bare jeg stod på den eksamen så jeg slipper å studere det igjen. :p

Gulpa opp en anelse grovbaguett med nugatti og melk med den siste øl-slurken. :sick: Ikke fult så nydelig. XD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker mest ekstra lett melk her i huset. Drikker ikke mye melk selv, men bruker en del til cornflakes ol.

Kan tenke meg at denne pollen sier mer om hva man er vant og oppdratt med enn hva man selv har prøvd seg fram til.

Lenke til kommentar
Bruker mest ekstra lett melk her i huset. Drikker ikke mye melk selv, men bruker en del til cornflakes ol.

Kan tenke meg at denne pollen sier mer om hva man er vant og oppdratt med enn hva man selv har prøvd seg fram til.

Har drukket\smakt på alle melketyper du kan tenke deg, både i Norge og i Utlandet, og ingenting slår 1% og 1.5% melk. Min mor drikker skummet for eksempel, men det er jo bare vann.

Lenke til kommentar

Har drukket\smakt på alle melketyper du kan tenke deg, både i Norge og i Utlandet, og ingenting slår 1% og 1.5% melk. Min mor drikker skummet for eksempel, men det er jo bare vann.

Det var en nokså dristig uttalelse.. :p

Men er noe enig, lett smaker ganske godt, men er oppvokst med å drikke rett fra tanken og det er noe spesielt med det å vite at det er faktisk jeg som har melka den melka.. Den smaker veldig godt. Feit og god, og jeg trenger fettet og så.. :)

Lenke til kommentar
Melk passer aller best til:

-sjokolade

-pannekaker

*kommer ikke på flere i farten :(*

jeg kan nevne noe som muligens er unormalt(?)

Pizza. det passer utrolig godt! :D

om du ikke har prøvd det så anbefales det på det sterkeste. kan ike garantere at det passer til akkurat din hjemmelagde pizza, kmen det passer i alle fall til min. mere intresant en at det passer til min hjemmelgde pizza er kaskje det faktum at det går meget godt i lag med grandiosa ;)

edit:

i herren jesu kristi navn, jeg glemte å si favoritten min :p

Lettmelk -passe frisk, passe fyldig og kan brukes til alt: baking, froksotblandinger, grøt, sjokomelk etc. (H-melk itl pannekaker og surmelk(!) til vafler)

edit2: vi bruker vel muligens kefir i vaflene, men mener vi har brukt surmelk også. (familieoppskrift)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Smakt tunisisk melk?

Lenke til kommentar

Smakt tunisisk melk?

Jeg sa alle melketyper, altså alle typer prosent. Har ikke smakt alle melk i verden, men har smakt melk i Hellas, sverige, danmakr, croatia, England, og gjennomgående er det "lett" melken som er best. Derfor så er min mening at lettmelk er best. Om du synes skummet er best, så er jo det fint for deg ;) Jeg kan bare uttale meg på vegne av meg selv og min egen subjektivitet.

Lenke til kommentar
Jeg sier bare at melken til kua skal i teorien til kalven, og at det er merkelig at vi drikker melken til en annen dyreart.

det er ikke veldig rart. Kua er et husdyr og man må jo utnytte enhver næringsmulighet, spesielt før i tia.

Lenke til kommentar
Jeg sier bare at melken til kua skal i teorien til kalven, og at det er merkelig at vi drikker melken til en annen dyreart.

det er ikke veldig rart. Kua er et husdyr og man må jo utnytte enhver næringsmulighet, spesielt før i tia.

hvem kunne tenke seg at det var SÅ godt?

kan tro de tvilte litt første gang de skulle prøve det, jah :p

Lenke til kommentar

hvem kunne tenke seg at det var SÅ godt?

kan tro de tvilte litt første gang de skulle prøve det, jah :p

Ja, lurer på hvem som var den første som kom på det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...