Gå til innhold

Hva synes du om melk? Hvilken liker du best?

Hvilken melk liker du best?  

425 stemmer

1. 1. Melk:

• Skummet melk
      32
    • Ekstra lett melk
      93
    • Lett melk
      164
    • Hel melk
      64
    • Melka skal komme rett fra tanken
      21
    • Melk? Æsj.
      47
    • Dessverre, jeg er laktoseintolerant
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For dykk som bur på gård: nokon gong tenkt på å laga ein mjølkekran? Hadde vore så ufatteleg kult! Er eit stykke å gå til tanken, og mjølka held ikkje i mange dagane før den vert dårleg. Kunne ein kran ha funka tru? Vil vel kanskje bli vanskeleg å halda røyrene reine :p

Det hadde jo vært genialt! Forutsatt at melktanken ligger høyere en huset, så kunne jo bære vært ett enkelt "hevert-system".. Og hva angår vasking er det jo bare å koble det på vaskeanlegget til melkmaskinene.. stenge kranen i enden og stenge for så vaskevannet ikke går i melktanken. Må jo være overkommelig.

Kan du sette opp morsmelk på alternativene? :)

Æsj. :p

Kreativ tråd :!:

Mange takk. :)

Lenke til kommentar
For dykk som bur på gård: nokon gong tenkt på å laga ein mjølkekran? Hadde vore så ufatteleg kult! Er eit stykke å gå til tanken, og mjølka held ikkje i mange dagane før den vert dårleg. Kunne ein kran ha funka tru? Vil vel kanskje bli vanskeleg å halda røyrene reine :p

Det hadde jo vært genialt! Forutsatt at melktanken ligger høyere en huset, så kunne jo bære vært ett enkelt "hevert-system".. Og hva angår vasking er det jo bare å koble det på vaskeanlegget til melkmaskinene.. stenge kranen i enden og stenge for så vaskevannet ikke går i melktanken. Må jo være overkommelig.

Tanken ligg faktisk høgare enn huset ja! Kanskje 10-20 meter. Burde laga ein patent på det og tena meg styrtrik :p

Lenke til kommentar

Rett fra tanken:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Først:

aor470.jpg

Så havner melka i tanken:

cd17440.jpg

Dette er da tanken: Melka rett fra tanken.

Til slutt kommer bilen å henter melka:

1169586824000_Tankbil_i_gr_fta_1_1103194298x510r.jpg

(Og kjører den i grøfta..) :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Tanken ligg faktisk høgare enn huset ja! Kanskje 10-20 meter. Burde laga ein patent på det og tena meg styrtrik :p

Syns du kan gjøre det, så kan jeg bare kopiere ideen og ikke betale for det.. :p;)

Endret av I.E. Lonoff
Lenke til kommentar
Her drikkes det lettmelk til alt!

Spesielt etter trening, en boks tunfisk og et stort glass lettmelk. Drikker vel opp mot en liter til dagen.

Pass på. Det var det jeg gjorde selv, minst liter om dagen. Resultatet blir skader i bein som du ikke vet hva er.

Hvordan kan melk, som er så bra for beinbyggningen, skade beina?

Husk at melka som vi drikker fra butikkene (Q, Tine), ikke er ment for mennesker, men for kalver :) Det er ikke meningen at vi mennesker egentlig skal drikke det. Det er faktisk mange som påstår at vi ikke en gang trenger noe melk i det hele tatt for å "styrke" beina.

Lenke til kommentar
Forutsatt at man får i seg nok kalsium fra andre kilder.

Stemmer.

Haha! Det var den minst brukelige informasjonen jeg har lært på lenge! Det og at et lurt triks er å legge fuktighetskremen i kjøleskapet så den skal bli kald og lukke porene (?) etter barbering. XD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...