xdye Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei. Jeg meg har en mac jeg trenger sikkerhetskopi av. Tenkte da å slenge alle filene jeg skal sikre over på en ekstern harddisk. Harddisken blir vanligvis brukt sammen med en Windows-pc. Når jeg prøver å dra filene fra mac'en over på disken kommer det en slik melding: Objektet "Sikkerhetskopi" kunne ikke flyttes fordi "HDD" ikke kan endres. Trenger hjelp til å fikse dette, og har ikke peil på mac Noen som har noen triks? PS: i windows står det at alle tillatelser er gitt mtp. skriving og lesing. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Er den eksterne harddisken formatert som NTFS eller FAT32? Den må ha et filsystem som din MAC-installasjon har støtte for. Lenke til kommentar
xdye Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Den er formatert i NTFS. hvordan finner man ut hva mac-installasjonen støtter? Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Mac OS X støtter bare lesing av NTSF disker, en av to måter og fikse dette på er, og dele disken på nettverket fra windows maskinen og koble til og laste over. Eller nummer to er diverse programmer som tillater skriving til NTFS i Mac OS X (dette kan finnes gjennom søk på google, har ikke testet dette selv). Lenke til kommentar
xdye Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Ok, Takker da får jeg prøve på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå