Gå til innhold

Hvilket videokamera skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har tenkt å kjøpe meg et videokamera. For meg er det viktig å ha et lite kamera, som ikke tar for stor plass, og som ikke man legger igjen hjemme for man orker ikke å drasse på det. Pris er selvsagt også viktig (maks 5000), og kvaliteten på filminga. Når det er sagt har jeg ikke mye peiling på dette, og kan trenge litt veiledning. Hvis noen har noen erfaringer eller kan hjelpe med noe er jeg veldig takknemmelig.

Viktig! Filmen skal redigeres på Mac (nyeste uten firewire) og jeg har forstått det slik at ikke alle kamera kan det.

Har sett på noen kamera, og det hadde vært fint om noen kan dele sine erfaringer med disse:

Sanyo VPC-CG10

Samsung HMX H100

Sanyo VPC-CA9

Samsung H100

Sanyo Xacti HD1010

Vær så snill, si ifra om jeg er helt på jordet, og kom gjerne med andre anbefalinger. Jeg setter stor pris på hjelp.

Anette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei:)

Jeg har tenkt å kjøpe meg et videokamera. For meg er det viktig å ha et lite kamera, som ikke tar for stor plass, og som ikke man legger igjen hjemme for man orker ikke å drasse på det. Pris er selvsagt også viktig (maks 5000), og kvaliteten på filminga. Når det er sagt har jeg ikke mye peiling på dette, og kan trenge litt veiledning. Hvis noen har noen erfaringer eller kan hjelpe med noe er jeg veldig takknemmelig.

Viktig! Filmen skal redigeres på Mac (nyeste uten firewire) og jeg har forstått det slik at ikke alle kamera kan det.

Har sett på noen kamera, og det hadde vært fint om noen kan dele sine erfaringer med disse:

Sanyo VPC-CG10

Samsung HMX H100

Sanyo VPC-CA9

Samsung H100

Sanyo Xacti HD1010

Vær så snill, si ifra om jeg er helt på jordet, og kom gjerne med andre anbefalinger. Jeg setter stor pris på hjelp.

Anette

Sanoy HD2000

Canon HF100

De fleste kopaktkamera tar oxo god video, noe begrensning i bruk, f.eks. kan være umulig å zoome under opptak.

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...