Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av bil?

Anbefalte innlegg

Jeg har p.t. en Audi A3 Ambition 1.8T aut. Rask og med gode kjøreegenskaper, men savner bl.a cruse control. Kona finner den stiv og ikke helt komfortabel i setene heller. Jeg fryder meg over kjøreegenskapene men det er vel ikke helt bilen for et ektepar på 79....

Jeg har tenkt på A4, men det later til at det meste av A4 også er ganske sportslig preget.

Noen som har et godt forslag til en bil med

- lavt støynviå

- passende størrelse

- komfortabel

- førsteklasses kjøreegenskaper

- stor nok motor..., ikke noen 1.6! 2 liter bør det minst være, evt 1.8t, eller diesel

Har sett på Peugeout 407, Citroen C5, Honda Accord.

Prøvde en godt spec. Saab 9.3, men fant den var litt svamlete på veien. Litt for ullent i forhold til A3'n! Er kanskje bortskjemt. Hadde tenkt på en brukt, blir for dyrt med nytt. Skal jo ikke ha den i så mange år og kjøre så mye heller...

Bare et skudd i det blå, venter ikke så mye feedback. Volvo har jo mye rart?

Kunne tenkt meg an Alfa Romeo 156, men det bugner ikke akkurat av slike å velge i...

Endret av rofl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

volvo v50, har selv 2,4L 140 hk ( 5000kr så har du plutselig 180hk )

får en slik til under 200K

får vel fint en diesel med 136hk for 150K

har senka min 30mmbak og 40mm fremme, med litt stive fjører enn orginalt.. herlig bil, og stilren inni og utenpå..+ cruise control :D

Lenke til kommentar

To bra tips, har fundert litt på å sjekke begge muligheter. Som pensjonist forsøker jeg jo å holde kostnadene nede, har foreløpig tatt sikte på om lag 170k, får kanskje 100k for A3'ern om jeg er heldig, burde kunne få det privat, men innbytte gir vel noe mindre. Men det er en bil som såvidt jeg skjønner er pop blant ungdommer, og det kan jeg forstå.

Så statistikk i VG idag, BMW, Audi og Toyota toppet såvidt jeg husker både mht. fornøydhet med bruk og service. MB kom litt lenger nede, og Volvo var vel ikke så ille heller. Men mange faller jo helt ut av interessefeltet.

Endret av rofl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...