Cyclopes Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei. Er ny i denne speilrekleksverdenen og har sittet i et par uker for å prøve og bli litt klokere på teknologi, enkelhet og forskjeller mellom de forskjellige produsentene. Og som ventet er det vel her som med mye annet. Smaken er som baken, todelt.. Etter å ha vært innom D60, 450D og kikket litt på Sony sine kameraer har jeg falt mer og mer for Olympus sine løsninger. Mitt spørsmål er om det er noen store forskjeller mellom E420 og E520 foruten størrelsen? Lenke til kommentar
sarc Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Den største forskjellen er at E-520 har intern bildestabilisator. Berre det er nok til at eg hadde trykt på bestill-knappen hos mpx som nett no sel E-520 og 14-42mm for kun kr 3495,-! Bildestabilisering kan gi skarpe bilete med lukkertider ned mot 1/15-1/20 sekund (på motiv som står stille vel og merke). Det gjer og at du kan t.d. bruke ISO 400 istadenfor ISO 800, avhengig av lysforholda. At bildestabiliseringa ligg i huset gjer også at dine eventuelle seinare objektiv også får bildestabilisering med på kjøpet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 E-520 har innebygd bildestabilisering. I tillegg så kommer du raskere til enkelte innstillinger da piltastene virker som funkjonsknapper også. Jeg selv har E-420; valgte den på grunn av størrelsen. Jeg har et 25mm f/2.8 objektiv som jeg bruker mye sammen med den for å få en veldig kompakt pakke. E-520 er en mer komplett pakke og den jeg vil anbefale. Se om du finner et godt priset dobbelt-kit. Tom Lenke til kommentar
dags Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 E-420 er lettere enn E-520. E-420 har ikke innebygd bildestabilisator. E-420 bruker et annet batteri enn E-520. Batteriet til E-420 er kompatibelt bakover til E-410 og E-400. Framover til E-450 og E-620. Batteriet til E-520 passer bakover til E-1, E-300, E-330, E-500 og E-510. Framover passer det E-30 og E-3. ZD optikken passer alle modellene. Med et adapter kan du også benytte ZD på MicroFourThirds. Et eget adapter (Olympus MF-1) gjør også at du kan benytte gamle objektiv for OM-standarden på samtlige modeller. Du bør tenke litt igjennom om du kommer til å ha flere DSLR hus med tanke på batteri eller ekstra vertikal-/batterigrep som passer. Lenke til kommentar
Cyclopes Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Takk for svar. MPX får nok en ny kunde i dag :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå