Kjetl0vb Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Har en side med bestilling av ting på, jeg tenkte jeg skulle få lakt til slik att det kom et stigende nr med som bekreftelse på bestillingen, hva er koden for og få med dette? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Bruker du en database i dette systemet? Det letteste/greieste hadde jeg trodd var at når du opprettet en ordre i databasen så hadde du en auto_increment kolonne som du hentet ut ordrenummer fra. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 quick and drity-metoden: Du har ein database som ordrene skal ligge i? Isåfall setter du då primary key som incrementel, dermed vil bestillingsnummer vere identisk med database-recorden. og du har løyst problemet med å ha eit stigande bestillingsnummer på ordrebekreftelsen. Uthentig av dette tallet blir ein enkel sql-setning. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 hei takk for kjappe svar.. Dette er litt enkelere en som så, det er bare en skjema side som blir sendt via mail, ingen database på dette enda, er bare ett produkt så ser ikke helt nødvendigheten da det heller ikke er noe masse salg, er bare en turpåmelding liksom. Jeg vill bare ha et orderenr som kommer på bekreftelses siden bestilleren får opp + att dette da følger med videre i mailen til meg. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Har du en kopi av dette ordrenummeret som ligger lagret på serveren / maskinen din slik at du kan hente fram denne bestillingen hvis noen gir deg et ordrenummer? Dersom bestillingene lagres i en tabell (excel dokument feks) kan du jo benytte radnummeret i dokumentet som ordrenummer. Eventuelt linjenummer hvis dette er lagret i en vanlig tekstfil. Dersom dette bare er lagret på mail kan du skrive nummeret til en fil og så oppdatere dette nummeret hver gang det registreres en ny bestilling. (en inkrementell variabel lagret i en fil.) Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 hvis du ikke har database og du ikke har så mange bestillinger kan du bruke time() som et "ordrenummer", da vil betillingsnummer bli tidsstempelet i antall sekunder ... og dette vil øke for hver bestilling, så sant ikke bestillingen skjer innen samme sekund... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå